SECINĀJUMI
1. Skolēni savus panākumus piedēvē saviem iekšējiem faktoriem ( pūlēm, spējām), bet neveiksmes – ārējiem faktoriem ( grūts uzdevums, neērta darbavieta, slikti mācību apstākļi ). Ja tas notiek otrādi, izglītojamie domā, ka tiem nepietiek spēju un necenšas neko sasniegt.
2. Svarīga ir atšķirība starp iekšējo un ārējo motivāciju. Iekšēja motivācija veidojas tieši no uzvedības, bet ārējā motivācija veidojas no apbalvojumiem un uzslavām. Dažkārt ārējā motivācija var atstāt nevēlamu ietekmi.
SECINĀJUMI
3. Atbildība par sadarbības veidošanu mācību procesā vispirms ir jāuzņemas skolotājam, jo viņš ir tas, kas organizē mācību stundu, domājot un plānojot gan stundas saturu, gan izvēloties atbilstošās mācību metodes, kas veicina skolotāja un skolēnu sadarbību un kura vērsta uz izglītošanas, audzināšanas un attīstības uzdevumu risināšanu mācību procesā.
IETEIKUMI
Skolotāja uzdevums ir attīstīt katra skolēna potences, veicināt pozitīvu mācīšanās motivāciju;
Būtiski, lai stundā valdītu pozitīva gaisotne, optimisms, darbotiesprieks;
Stundā ļoti svarīgi veikt darba pašvērtējumu, paškontroli un izmantot skolēnus motivējošas mācību sasniegumu vērtēšanas formas (uzslavas, pateicības u.c.) un metodiskos paņēmienus (praktiskas, diskusija, demonstrēšana u.c.).
…