Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus.
Tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp:
Pārdaugavas DR daļu un Rīgas labā krasta rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu – nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus.
Tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu.
Jaunais tilts dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11.Novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu. Palielināsies arī tranzīta automaģistrāles „Via Baltica“ caurlaides spēja.
Plānotā situācija
1.Satiksmes organizācija
Projektētā Dienvidu tilta pievedceļa trase šķērso vairākas svarīgas Rīgas pilsētas ielas (Bauskas, Ziepniekkalna, Mālu un Valdeķu un Vienības gatvi).
Tiks izveidoti pievedceļi – ātrgaitas ielas ar augstu satiksmes drošības līmeni un braukšanas ērtību autovadītājiem, vienlaicīgi nodrošināt piebraukšanas iespēju teritorijā izvietotajiem objektiem.…