-
Zemo izmaksu lidsabiedrību ietekme uz tūrisma attīstību Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Zemo izmaksu lidsabiedrību izveide Latvijā | 5 |
1.1. | Ryanair | 7 |
1.2. | Easyjet | 8 |
1.3. | Norwegian | 9 |
1.4. | Aer Lingus | 9 |
2. | Zemo izmaksu lidsabiedrību produkta salīdzināšana | 10 |
2.1. | easyJet | 10 |
2.1.1. | Easyjet nākotnes plāni | 10 |
2.1.2. | Esyjet kā biznesa ceļotāju lidsabiedrība | 12 |
2.2. | Ryanair | 14 |
2.2.1. | Ryanair kompānijas reklāmas darbība | 15 |
2.2.2. | Ryanair SVID analīze | 17 |
2.3. | Norwegian | 19 |
2.4. | Aer Lingus | 20 |
2.5. | Konkurences pētīšana | 21 |
3. | Zemo izmaksu lidsabiedrību starpnieki | 23 |
4. | Aviotransporta ietekme uz tūrismu | 24 |
4.1. | Aviotransporta ietekme uz Latvijas tūrismu | 25 |
5. | Secinājumi un priekšlikumi | 29 |
Mūsdienās tūrisms ir kļuvis par vienu no lielākajām pasaules industrijām. Tūristu apkalpošanā ir iesaistītas starptautiskas transporta firmas, aviokompānijas, viesnīcu ķēdes, un tūrisma aģentūras. Dažādi tehnoloģiski, politiski un sociāli notikumi jau 20.gs pirmajā pusē pārvērta tūrismu par pasaules saimniecisko nozari un brīvā laika pavadīšanas iespēju arī vidusšķiras pilsoņiem. Tūrisma attīstību ietekmēja automobiļa izgudrošana, kā arī regulāro avio lidojumu ieviešana.
Agrāk, kad aviotransports kā tāds nepastāvēja, tad tā vietā tālos ceļojumus veica pa ūdeņiem ar kuģiem. Tas aizņēma daudz vairāk laika. Piemēram, lai ar lidmašīnu no Eiropas nokļūtu ASV ir nepieciešamas tikai septiņas ar pusstundas, bet ar kuģi braucot, tas prasītu kādas 3 – 4 dienas. Jāatzīst gan, ka aviotransports, salīdzinot ar autotransportu, dzelzsceļa transportu un ūdenstransportu ir visdārgākais.
Ceļošana pa gaisu aizsākās jau 1919.g, kad parādījās pirmie komerclidojumi pa Eiropu, tomēr šis transporta veids bija ļoti dārgs – pieejams tikai bagātniekiem, nedrošs un neērts, jo tālajos lidojumos bija nepieciešams bieži apstāties. Sākotnēji komercaviācija izrādījās daudz nozīmīgāka pasta, nevis pasažieru pārvadāšanai.
Mūsdienās aviotransports ir ļoti nozīmīgs cilvēku dzīvē. Tas ir visātrākais veids, kā pārvarēt ļoti lielus attālumus, piemēram, starp kontinentiem.
Avio tirgus tāpat kā citas nozares ir pakļautas cikliskai attīstībai, un to spēcīgi ietekmē konkrētu valstu ekonomiskie sasniegumi.
Aviobizness Latvijā un pasaulē attīstās reizē ar tūrisma attīstību, kopš neatkarības atgūšanas uz Latviju sākušas lidot vairākas starptautiski pazīstamas aviokompānijas (SAS, Lufthansa, British Airways, Finnair u.c.), kā arī izveidota jauna nacionālā aviokompānija AirBaltic un ir iespēja apmeklēt masu tūrisma vietas, izmantojot čārterreisus no Rīgas lidostas.…
Zemo izmaksu lidsabiedrību izveide Latvijā, to produkta salīdzinājums, Ryanair reklāmas darbība, lidsabiedrību starpnieki, aviotransporta ietekme uz tūrismu, secinājumi un priekšlikumi.
