Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.02.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: Новое время (1500—2000 гг.)
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 1.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 2.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 3.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 4.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 5.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 6.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 7.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 8.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 9.
  • Конспект 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 10.
Фрагмент работы

1v Klasicisms mūzikā: instrumentālmūzikas pamatprincipi, priekšstats par K.V.Gluka operreformu.
K. Gluks reformēja operu, izveidoja to par īstu mūzikas teātri, kurā dominē ritms un melodija. Līdz tam operā mūzika bija pakļauta deklamācijai. K. Glukam bija liela nozīme franču 18. gs. mūzikas tradīciju izveidošanā.
Gluka reformas mērķis bija patiesīgums, dabiskums. Opera atbilda literārajam tekstam, mūzika pieskaņota vārdiem, palielināta kora, baleta, orķestra, dramaturģijas nozīme. Operās arī caurviju skati, plūstoša uzbūve, nav striktu paužu starp tēmām, skaņdarbiem.
Klasicisms iesākās 18. gadsimta vidū. Eiropas mūzikas centrs bija Vīne, un pirmos klasiskās mūzikas stila pārstāvjus Kristofu Vilibaldu Gluku, Jozefu Haidnu, Volfgangu Amadeju Mocartu un Ludvigu van Bēthovenu sauc par Vīnes klasiķiem.

Коментарий автора
Atlants