-
Iekšējā komunikācija kā SIA "Jumiks" sabiedrisko attiecību sastāvdaļa
Secinājumi
1. Veicot novērošanu un aptauju par iekšējo komunikāciju SIA „Jumiks” autore secināja, ka uzņēmumā pastāv vertikālā un horizontālā komunikācija. Vairāk ir vertikālās komunikācijas, kuru plūsmu virzīšana ir lejupejoša- no vadītājiem pie padotajiem. Autore secina, ka tas ir labs, jo lejupejošā plūsma parāda par to, ka vadītājs ir ieinteresēts par darbiniekiem. Visus rīkojumus un norādījumus informē pats.
2. Uzņēmumā SIA „ Jumiks” ir verbālā komunikācija. Autore uzskata, tai ir trūkumi, jo verbālā komunikācija prasa tūlītēju uztveri.
3. To, ka SIA „ Jumiks” taisa darbiniekiem pasākumus ārpus darba, autore uzskata, ka tas ir labs risinājums komunikācijas uzlabošanā. Pasākumi palīdz darbiniekiem atbrīvoties un brīvāk justies. Tādos pasākumos var labi uzlabot komunikāciju savā starpā.
4. Secināju, ja ofisā darbinieku vidū ir mazs kolektīvs, tad komunikācija viņu starpā ir labi izveidota, bet ar jauniem darbiniekiem komunikācija nav uzlabota.
Priekšlikumi
1. Priekšlikumi par horizontālo komunikāciju SIA „ Jumiks”. Autore iesaka, lai būtu ne vien lejupejošā plūsma, bet arī augšupejoša. Lai darbinieki arī varētu risināt nopietnus jautājumus, sagatavot informāciju augstākajiem līmeņiem. Augšupejošā informācijā var būt iesaistīta darbinieku ideja, individualitāte.
2. Autores priekšlikumi, lai komunikācijai netērētu daudz laika, var lietot rakstveida komunikāciju starp e-pastiem. Nebūs jālieto sejas izteismes un žestus, kā arī citiem darbiniekiem uzņēmumā neviens netraucēs, jo saruna starp darbiniekiem nebūs dzirdama.
3. Priekšlikumi komunikācijas veicināšanai pasākumos ir tāda, ka varētu samazināt pasākuma skaitu, pietiek ar diviem pasākumiem gadā. Pasākumu organizēšanā jāiesaista visus darbiniekus, ja pasākumu organizācijā piedalīsies visi darbinieki, tas arī var efektīvi uzlabot komunikāciju. Jo katrs darbinieks darbā varēs izrunāt savas domas un idejas.
4. Priekšlikumi par iesaistīšanu jauniņo darbinieku ofisa ikdienā un to iekšējā komunikācijā ir tāda, lai katrs darbinieks paņem uz apmācību vienu jauniņo darbinieku. Tas palīdzēs uzzināt labāk viens otru, uzlabot komunikāciju, kā arī ātrāk iepazīt ar darbu uzņēmumā.
…
Komunikācija ir neatņemama menedžmenta sastāvdaļa jebkurā organizācijā. Nepieciešamība jau pēc tās izriet jau no pašas organizācijas būtības. Tā kā organizācija sastāv no savā darbībā savstarpēji atkarīgu cilvēku kopuma, tad komunikācija kļūst par obligātu priekšnoteikumu, lai nodrošinātu atsevišķu indivīdu funkciju īstenošanu atbilstoši organizācijas mērķiem. Autore uzskata, ka komunikācija ir ļoti svarīga darbinieku vidū. Ja uzņēmumā nebūs labas komunikācijas, darbinieki nevarēs strādāt kā viens vesels, un darbs vairs neies tik raiti. Jebkurā organizācijā tiek lietots liels skaits komunikācijas līdzekļu. Te minamas nodaļas sanāksmes, vadītāju un padoto sanāksmes, semināri, konferences, ikgadējie ziņojumi, priekšlikumi un citi. Nemitīgi informējot cilvēkus, komunikācija uzlabo organizācijas mikroklimatu. Komunikācija organizācijā ir līdzeklis, ar kuru mēs pārliecinam, informējam, pamatojam un virzam ikvienu darbinieku pretī organizācijas mērķiem. Tāpēc autore studiju darba mērķis ir noskaidrot, balstoties uz pieejamo literatūru, iekšējās komunikācijas veidošanu kā SIA „Jumiks” sabiedrisko attiecību sastāvdaļu veiksmīgu mērķu sasniegšanā.
