-
Bērnu invalīdu integrācija sabiedrībā Siguldas novadā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Siguldas novadā dzīvojošio bērnu invalīdu integrācijas iespēju raksturojums | 3 |
1.1. | Bērnu invalīdu izglītības iespējas | 3 |
1.2. | Invaliditāte un tautas attīstība Latvijā un Siguldas novadā | 5 |
1.2.1. | "Cerību spārni” | 5 |
1.2.2. | Koncepcija „ Ģimenes valsts politika” | 7 |
2. | Sabiedrības struktūra socioloģisko teoriju aspektā | 8 |
2.1. | Invalīdi kā sociāla grupa | 8 |
2.1.1. | Mazās un lielās grupas | 8 |
2.2. | Grupu veidi | 10 |
2.3. | Strukturālais funkcionālisms | 11 |
2.3.1. | Slimnieka loma” | 13 |
3. | Sabiedrības loma bērnu invalīdu integrācijas attīstības veicināšanā | 15 |
3.1. | Personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas | 15 |
3.2. | Likumi un statistika | 16 |
3.2.1. | Šķēršļi vienlīdzīgu iespēju sasniegšanai Latvijā - Siguldas novadā | 17 |
4.3. | Iepriekš veiktie pētījumi | 18 |
Pētījuma mērķis: noskaidrot faktorus, kas veicinātu bērnu invalīdu integrāciju sabiedrībā Siguldas novadā.
Hipotēze: Bērniem ar speciālām vajadzībām trūkst iespēju saņemt līdzvērtīgus izglītības pakalpojumus un integrēties Siguldas novada sabiedrībā, jo trūkst valsts atbalsta un informācijas.
Pētījuma objekts: eksperti jautājumos par bērnu invalīdu integrāciju sabiedrībā Siguldas novadā.
Pētījuma priekšmets: Siguldas novadā dzīvojošo bērnu invalīdu integrācijas iespējas Siguldas novadā
Pētījuma uzdevumi:
1.Raksturot pētījuma priekšmetu
2.Izpētīt problēmas teorētiskos aspektus
3.Izpētīt sabiedrības lomu problēmas risināšanā
4.Veikt praktisko pētījumu par bērnu invalīdu integrāciju sabiedrībā Siguldas novadā un veikt secinājumus
5.Sniegt rekomendācijas un priekšlikumus.
Lai labāk izpētītu bērnu invalīdu integrāciju sabiedrībā, vispirms ir jānoskaidro jēdzieni - kas ir invalīdi un kas sabiedrības integrācija? To var noskaidrot, aplūkojot nākamās nodaļas sākumu.
Šīs nodaļas sākumā autore raksta, kā socioloģijā skaidro jēdzienus invalīds, integrācija, sabiedrības integrācija, jo, zinot šo jēdzienu nozīmi, vieglāk raksturot bērnu invalīdu integrācijas iespējas sabiedrībā.
Invalīds ir persona, kurai sakarā ar slimību, traumu vai iedzimtu defektu izraisītiem orgānu sistēmu funkciju traucējumiem ir nepieciešama papildu medicīniskā un sociālā palīdzība un kurai ir noteikta invaliditāte likuma un citos tiesību aktos noteiktajā kārtībā.[likuma „ Par invalīdu medicīnisko un sociālo aizsardzību” 4. pants]
Integrācija – 1. Pakāpe, kurā, pamatojoties uz dažādām normām, vērtībām vai pārliecību, indivīds izjūt piederību kādam kolektīvam vai sociālai grupai (Социологический словарь, skat. internetā).…
Latvija ir pilntiesīga Eiropas Savienības dalībvalsts, tātad tā ir ceļā uz demokrātiju, sociālo attīstību un vienlīdzīgu iespēju realizāciju ikvienam Latvijas iedzīvotājam. Eiropas Savienība nepiedāvā gatavu modeli bērnu un pieaugušo ar invaliditāti integrācijai pirmsskolas izglītības iestādēs, vispārizglītojošās skolās, tā nepiedāvā gatavu modeli cilvēku ar invaliditāti integrācijai darba tirgū un nebūt nespēj ietekmēt sabiedrībā valdošos aizspriedumus attieksmē pret cilvēkiem ar invaliditāti.
