Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.09.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 1.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 2.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 3.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 4.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 5.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 6.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 7.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 8.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 9.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 10.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 11.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 12.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 13.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 14.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 15.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 16.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 17.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 18.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 19.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 20.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 21.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 22.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 23.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 24.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 25.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 26.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 27.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 28.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 29.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 30.
  • Презентация 'Pedagoģijas galvenās kategorijas', 31.
Фрагмент работы

Mūsdienu dinamiskajā sabiedrībā, kad informācijas apjoms nemitīgi mainās, aizvien lielāku nozīmi iegūst indivīda spējas elastīgi rīkoties, izmantot zināšanas un prasmes jaunās, iepriekš nebijušās situācijās, izteikt uz iepriekšējo pieredzi balstītus paredzējumus, kā arī prasme un vēlēšanās sadarboties ar citiem un strādāt komandā.

Kulturizācija tiek izprasta kā iegūšana kultūrā, kultūras mācīšanās.
Cilvēces dzīves darbības pamatā ir kultūra. Šajā izpratnē sabiedrība tiek uzskatīta par cilvēka specifisku, kulturālu sasniegumu. Sabiedrība ir fundamentāla cilvēku dzīves organizācijas forma, svarīga cilvēka kultūras daļa.
Kultūra sevī ietver šādus elementus:
1. valodu;
2. morāles normas un uzvedības paraugus;
tiesības, to normas un politiskās institūcijas;
3. darba un saimniekošanas formas;
tehniku;
4. iekārtas un darbības veidus, kurus cilvēks radījis kā pašmērķi, lai paplašināt savas dzīves iespējas;
5.mākslu un zinātni, arī sportu, svētkus, svinības, reliģiozos kultus.
Kulturizācijas procesā cilvēks apgūst divkāršu mācību. Viņš iemācās sevi attīstīt un, balstoties uz to, spēj darboties. Daudzējādā ziņā tas nozīmē piemērošanos. Taču viņš, vairāk vai mazāk, audzināšanas rezultātā iemācās veidot savu vienreizīgo, tikai viņam piemītošo identitāti, proti, “būt tāds, kāds nav neviens cits”.
Kulturizācija ir cilvēka darbības pamatprocess. Pedagoģiska nozīme šajā procesā ir:

1. Kulturizācija ir būtisks mācīšanās process, kuram sabiedrībā pakļauts ikviens cilvēks, tā padara cilvēku rīcības spējīgu, piemēram, runāt noteiktā valodā, izturēties atbilstoši grupas normām, dzīvot atbilstoši sabiedrībā pieņemtajiem likumiem.
2. Kulturizācija notiek atbilstoši katras sabiedrības veidotajām institūcijām: valodas sfērā, reliģijā, tehnikā, mākslā, sporta dzīvē un audzināšanā.
3. Kulturizācija ietver speciālu organizāciju veidošanu, piemēram, ģimene, skola utt., kurās jaunā paaudze apgūst dažādas kultūras jomas. Arī mācību stundās notiek enkulturācijas process, jo, skolēnam apgūstot mācību priekšmetus, iegūst visa sabiedrība.
4. Kulturizācijas jēdziens ir saistīts ar antropoloģiju. Cilvēks un sabiedrība netiek uztverti kā pretstati, bet gan dialektiska vienība.

Atlants