-
4 - 5 gadus vecu bērnu intereses par dabu veidošanās rotaļās
TOP 500
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Intereses būtība un veidošanās | 7 |
2. | Rotaļas nozīme intereses par dabu sekmēšanā | 12 |
3. | Empīriskā daļa | 22 |
3.1. | Pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts | 22 |
3.2. | Izvērtējuma rezultātu analīze pētījuma sākumā | 26 |
3.3. | Izvēlēto pedagoģisko risinājumu sistēmas analīze nodarbību laikā | 30 |
3.4. | Izvērtējuma rezultātu analīze pētījuma beigās | 35 |
Nobeigums | 40 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 42 | |
Pielikums | 45 |
Cilvēks aug un attīstās visa mūža garumā, bet visstraujāk tas notiek no dzimšanas līdz septiņu gadu vecumam. No dzimšanas līdz skolas vecumam bērns iemācās ne tikai iepazīt pats sevi, bet iepazīst arī citus un mācās sadarboties ar citiem. Bērna domāšanu 4 - 5 gadu vecumā attīsta vairāki faktori, bet vissvarīgākais no visiem ir rotaļāšanās. Rotaļājoties bērns veic vienu secīgu darbību pēc otras, kurās rodas dažādi risinājumi, jo katram bērnam ir sava dzīves pieredze un savs domāšanas veids. Pētījumos ir redzams, ka rotaļa ir ne tikai izklaides veids, bet arī spēcīgs motivators, kas bērnam palīdz apgūt visu jauno. Piemēram, Vygotskis savā laikā uzsvēra, ka rotaļa ir nozīmīga augstāko psihisko funkciju veidošanā, savukārt Piažē uzskatīja, ka rotaļā bērns apgūst un apstrādā jaunu informāciju, veidojot kognitīvās shēmas (Veraksa N. et all, 2022). Tāpēc, ir ļoti svarīgi apzināties, ka rotaļa ir nepieciešama bērna attīstības veicināšanai, ar tās palīdzību bērns apgūst visu jauno nepieliekot lielas pūles. Rotaļa ir bērna domāšanas veicinātājs dabīgā ceļā.…
Pirmsskolas izglitibas pedagogija . Kvalifikācijas darbs .
