Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.07.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 1.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 2.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 3.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 4.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 5.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 6.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 7.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 8.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 9.
  • Реферат 'Alternatīvā pedagoģija', 10.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads   
1.  R.Šteiners un valdorfpegagoģija   
1.1.  Valdorfskolas darbības galvenie principi un organizācija   
2.  M.Montesori un viņas radītā alternatīvā pedagoģija   
2.1.  M.Montesori metode un materiāls   
3.  S.Frenē un P.Petersena alternatīvās pedagoģijas idejas   
Фрагмент работы

Reformpedagoģijas aizsākumi meklējami1889.g. Sesila Redija(Cecil Reddie, 1858-1932) atvērtajā Ebetsholmas ( Abbotsholme) skolā Anglijā. Par reformpedagoģijas teorētisko pamatotāju uzskata Džonu Djūiju, kas 1896. g.atvēra Laboratorijas skolu Čikāgā. Katra no reformskolām kalpoja kā piemērs ,centrs, no kura tālāk attīstījās tādas pašas vai līdzīgas pedagoģijas idejas. Pedagoģiskajā literatūrā jēdzienam „reformpedagoģija” kā sinonīmus lieto „alternatīvā izglītība”, „jaunā skola”, „reformskola”, „progresīvā kustība izglītībā”.[4;76,77]
Viens no ievērojamākajiem alternatīvās pedagoģijas pārstāvjiem ir vācu filozofs, antroposofijas pamatlicējs, Valdorfpedagoģijas teorētiķis un arī praktiķis Rūdolfs Šteiners (1861-1925). R. Šteiners pievērsās cilvēka domāšanas, jūtu un gribas novērošanai un izpētei. Izglītības metodoloģiskais pamats Valdorfskolā ir antroposofiskā filozofija. Bērnus audzina harmonijā ar apkārtējo pasauli, akcentējot vispārcilvēciskās vērtības.[7;240,241,243]
Pirmā itāliete, kas ieguvusi medicīnas doktora zinātnisko grādu bija Marija Montesori(1870-1952). M.Montesori ir „brīvās audzināšanas” idejas paudēja.…

Коментарий автора
Atlants