Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.09.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 1.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 2.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 3.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 4.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 5.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 6.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 7.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 8.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 9.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 10.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 11.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 12.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 13.
  • Реферат 'Ekomarķējums, tā iespējas un prakse Latvijā', 14.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Ekomarķējums    4
1.1.  Kas ir ekomarķējums?    4
1.2.  Ekomarķējuma vēsture    5
2.  Ekomarķējuma prakse Latvijā    6
3.  Ekomarķējuma iespējas Latvijā    10
3.1.  Bioloģiskā jeb „zaļā” lauksaimniecība    10
3.2.  „Eko puķīte” nepārtikas precēm    12
  Secinājumi un priekšlikumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi
• Ekomarķējums ir simboli vai zīmes uz produkta vai tā iepakojuma, par tā samazināto ietekmi uz vidi.
• Latvijā ir sastopami pieci ekomarķējuma veidi, viens no tiem, „Latvijas Ekoprodukts”, ir veidots Latvijā, pārējie ir internacionāli.
• Latvija ir atzīta par ekoloģiskāko valsti Austrumeiropā un par 8. ekoloģiskāko valsti pasaulē- tā valstij ir liela priekšrocība, kas jāizmanto.
• Valdībai vajadzētu vairāk atbalstīt zemniekus ceļā uz bioloģiskas zemnieku saimniecības sertifikāta un preču zīmes „Latvijas Ekoprodukts” iegūšanu, jo tieši sarežģītais process un lielās izmaksas, ko tas prasa, attur lauksaimniekus.
• Nepārtikas preču ražotāji un tūrisma mītņu īpašnieki var pretendēt uz Eiropas marķējumu „Ekopuķīti”, kas sniedz tādas priekšrocības, kā klientu skaita palielināšanos un atpazīstamību visā ES.
• Uzņēmēju interese par ekomarķējuma iegūšanu ir kūtra.
Bioloģiskā lauksaimniecība ir lieliska iespēja Latvijas zemniekiem, jo pieprasījums pēc ekoloģiskas pārtikas ir milzīgs, gan kā modes tendence, gan veselības problēmu dēļ- 20% no Latvijas iedzīvotājiem cieš no dažādām alerģijām. Iespējas ir arī tūrisma industrijas pārstāvjiem un nepārtikas preču ražotājiem- viņi var pretendēt uz Eiropas ekomarķējumu „Ekopuķīti”, kas sniedz daudz nozīmīgu tirgus priekšrocību. Interese par eko-precēm tikai pieaug, tāpēc uzņēmēju kūtrā interese ir neizprotama. Tā noteikti būtu jāuztver kā jauna biznesa niša, jo eko- produkti- tā ir sabiedrības nākotne.

Коментарий автора
Atlants