Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.06.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 1.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 2.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 3.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 4.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 5.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 6.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 7.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 8.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 9.
  • Конспект 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 10.
Фрагмент работы

Pašdisciplīnas audzināšana balstās uz brīvību un demokrātiju, tādēļ tā ir iespējama tikai demokrātiskā skolā. Skolēniem jābūt gataviem uzņemties atbildību par pašu izdarīto izvēli. Autoritārā skola pašdisciplīnu iemācīt nespēj, jo tajā skolēniem liegta izvēle. Tas pats sakāms par visatļautības skolu, kurā skolēni nesaredz un neizjūt savas izvēles sekas. Skolēniem jādod iespēja brīvi lemt pašiem, tikai viņiem jādarbojas zināmas kārtības ietvaros.
Skolās izsenis tikusi atbalstīta sacensība, kas sadala skolēnus zaudētājos un uzvarētājos. Tas rada uzvedības problēmas zaudētāju grupā, tiek izjaukta klases harmonija, sadarbība. Pašpaļāvīgi skolēni ir pārliecināti, ka spēs izpildīt izvirzītās prasības, tāpēc nemēģina pārkāpt uzvedības normas.
Prasība pēc savstarpējas cieņas sabalsojas ar prasību pēc indivīda pašnoteikšanās tiesībām, pēc tiesībām katram izlemt, kas ir vērtīgs, ko darīt, kā izturēties, un arī paredzēt lēmumu sekas. …

Коментарий автора
Atlants