-
Tēmas ”Kā dzīvot mūsdienu sabiedrībā” mācīšana ekonomikas pamatu stundās pamatskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mūsdienu sabiedrības būtība | 5 |
1.1. | Latvijas sabiedrība virzībā uz ES | 5 |
1.2. | Valsts loma jauktajā ekonomiskajā sistēmā | 7 |
1.3. | Sabiedrības sociālās un ekonomiskās problēmas | 9 |
2. | Tēmas “Kā dzīvot mūsdienu sabiedrībā” pielietojamās mācību metodes | 11 |
2.1. | Mācību metodes un metodiskie paņēmieni | 11 |
2.2. | Diskusija un projektu metode | 14 |
3. | Aptauja un analīžu rezultāti | 19 |
Nobeigums | 21 | |
Bibliogrāfija | 22 |
Sabiedrība – no dabas nodalījusies materiālās pasaules daļa; vēsturiski mainīga cilvēku dzīvesdarbības forma. Sabiedrība ir dzīvo sistēmu augsta attīstības pakāpe; ta izpaužas sociālo organizāciju , institūciju, grupu funkcionēšanā un attīstībā, šķiru un citu sociālo pretrunu dinamikā ( 2 .268.).
Mūsdienu sabiedrības dzīvi var raksturot kā ļoti raibu , jo attīstītajās valstīs pastāv kapitālistiskā ražošana , līdz ar to , visus svarīgākos jautājumus nosaka tirgus.
Noteicošais ir privātīpašums, ekonomiska brīvība un konkurence.
Tomēr daudzus jautājumus nosaka arī valsts . Tā izdod likumus , nosaka nodokļus, cenšas aizsargāt brīvo tirgu, lai visi varētu tur brīvi konkurēt. Valsts nodrošina aizsardzību, kārtību, drošību , maksā par bērnu un jauniešu izglītošanos, nodrošina vecus cilvēkus, palīdz bezdarbniekiem . Šeit var runāt par jauktu ekonomiku ( 10.14.).
Mūsdienu sabiedrībā dzīvot kļūst arvien sarežģītāk , tāpēc svarīgi iegūt zināšanas par to , jau pamatskolā . Lai tās palīdzētu izprast mūsdienu sabiedrību un dotu iespēju integrēties tajā. Un liktu pamatus turpmākajai dzīvei .Tāpēc svarīga ne tikai izvēlēta tēma , bet arī mācīšanas metodika . Tās ir mācību metodes ar kurām saprotam zināšanu , prasmju un iemaņu tālāknodošanu un apgūšanu. Skolotājs izvēloties metodes, paņēmienus palīdz apgūt un nostiprināt skolēniem zināšanas .
Pētījuma objekts: stundas kā dzīvot mūsdienu sabiedrībā.
Pētījuma priekšmets: mūsdienu sabiedrība.
Pētījuma mērķis: noskaidrot mūsdienu sabiedrības būtību un izpētīt tās mācīšanas iespējas ekonomikas pamatu stundās pamatskolā.
Hipotēze: skolēni iegūstot zināšanas par mūsdienu sabiedrību mācās integrēties tajā , iepazīstas ar daudzām sakarībām, kas palīdz izprast jautājumu par jaukto ekonomiku.…
Studiju darbs, ar ievadu, teoriju, saturu, nobeigumu. Atbilst visām prasībām.
