-
Izglītības sistēmas problēmas Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Skolotāji ir noskaņoti protesta akcijām | 4 |
2. | Vienojas par rīcību pedagogu atalgojuma pilnveidē | 6 |
2.1. | Tuvākajā laikā | 6 |
2.2. | Pozitīvas tendences | 7 |
3. | Latvijas Izglītības sistēma ir smagā krīzes stāvoklī | 9 |
3.1. | Pamatotas prasības | 9 |
3.2. | Jāsāk ar sevi | 10 |
4. | Klases audzinātājs atsevišķs amats | 12 |
4.1. | Sperti nākamie soļi | 12 |
4.2. | Vīzijas ar realitātes piegaršu | 14 |
5. | Vai pedagogam draud izdegšanas sindroms? | 16 |
5.1. | Nespēju pateikt „nē” | 17 |
5.2. | Vēl neizdegam? | 19 |
5.3. | Jāveic uzlabojumi | 22 |
5.4. | Ieteikumi | 22 |
6. | Problēmu risinājumu apkopojums | 23 |
Nobeigums | 24 | |
Bibliogrāfija | 25 |
Sākot strādāt pie šī darba es atcerējos savu pamatskolu, un centos domāt kādas problēmas, tad risinājās tajā. Un neviļus es atcerējos sakāmvārdu, kas bija uzrakstīts matemātikas kabinetā virs tāfeles „Ar mācīšanos ir tāpat kā irties pret straumi, pārstāsies irties, tad tevi uzreiz nesīs atpakaļ.”. Tieši tāpat ir ar problēmām Izglītības sistēmā, ja ar tām, mēs centīsimies cīnīties, tad gūsim panākumus, ja nē, tad mēs paliksim, tieši tādā pašā stāvoklī kā esam.
Ik dienas masu medijos parādās dažāda informācija par problēmām izglītības sistēmā. Tiek diskutēts par pedagogu profesijas prestižu, par pedagoga aiziešanu no skolas, par pedagogu zemajām algām, par pedagogu lielajām slodzēm u.tml. Arvien biežāk minēti tādi jēdzieni kā emocionālā izdegšana, profesionālā izdegšana, izdegšanas sindroms? Vai skolotājiem tik tiešām ir draudīgas visas šis nosauktās problēmas, mēģināšu noskaidrot to savā darbā!…
