Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.07.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 1.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 2.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 3.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 4.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 5.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 6.
  • Конспект 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 7.
Фрагмент работы

Preces pieprasīto daudzumu ietekmē cenas izmaiņas. Šo sakarību izskaidro pieprasījuma likums: Citiem nosacījumiem paliekot nemainīgiem, jo augstāka preces cena, jo mazāks tās pieprasītais daudzums. Šis likums darbojas arī pretēji – ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena samazinās, tad tā pieprasītais daudzums pieaug.23
Cenu veidošanās tirgū ir vienlīdz atkarīga gan no preču pieprasījuma, gan piedāvājuma. Piedāvājums ir preces daudzums, kuru attiecīgā tirgū ir ar mieru piedāvāt ražotājs vai šīs preces piegādātājs.
Preces cenas un tās piedāvātā daudzuma sakarības būtību atspoguļo piedāvājuma likums, kurš saka, ka, ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī palielinās. Un otrādi. Reālajā dzīvē, protams, pārējie faktori gandrīz vienmēr mainās. Piemēram, lauksaimniecības produkcijas cenām samazinoties, piedāvātais daudzums bieži paliek nemainīgs, jo produkcijas pārdevēji spiesti preci iztirgot pirms tā sāk bojāties. Zemāks ražošanas un apgrozības izmaksu līmenis rosina piedāvājuma palielināšanu, pastāvot dotajām cenām.
Līdzsvara cena tirgū veidojas, ja pieprasītais produktu daudzums ir vienāds ar piedāvāto preču daudzumu. Šādu situāciju dēvē arī par tirgus līdzsvaru. Tirgus līdzsvara veidošanās nodrošinātājs ir konkurence.

Коментарий автора
Atlants