Paredzētas arī sankcijas tiem, kas neapmaksā sodu. Tie ir liegumi saņemt attiecīgus pakalpojumus.
7. Uzskatu par pozitīvu faktoru, kas atvieglo darbu tiesnešiem, arī to, ka, ja pirms jaunā likuma stāšanas spēkā nebija starptautiskās sadarbības sodu izpildē, tad tagad šīs trūkums likvidēts, un Latvijā var izpildīt citā ES dalībvalstī pieņemto nolēmumu par pārkāpumu. Arī likumā paredzētais maksimālais naudas sods var tikt pārsniegts, ja tas ir noteikts saistošā starptautiskajā tiesību aktā.
8. Tagad amatpersonai, kas veic kontroli, ir tiesības pašai veikt visas soda piemērošanai nepieciešamās procesuālās darbības. Domāju, tas uzliek šai amatpersonai lielāku atbildību par savu rīcību. Man liekas, ka ir iespējami gadījumi, kad amatpersona pārkāpj savus pienākumus.
9. Beidzot, vairs netiks sastādīts pēc noteiktas formas administratīvā pārkāpuma protokols, kas apgrūtināja darbu amatpersonām. Tagad Administratīvās atbildības likumā vienīgi noteikts, kādiem dokumentiem obligāti jābūt (piemēram, lēmumam par procesa uzsākšanu, lēmumam par soda piemērošanu).
…
Administratīvās atbildības likums stājies spēkā 2020. gada 1. jūlijā un aizvietojis Administratīvo pārkāpumu kodeksu. Sīki aprakstīt un novērtēt visas ar šo aizvietojumu saistītas izmaiņas, priekšrocības un trūkumus nav manos spēkos, taču pamatvirzienos manas domas izskatās šādi: 1. Reforma administratīvās atbildības likumdošanā ir liels solis uz priekšu, jo Administratīvo pārkāpumu kodekss tika izveidots 1995. gadā un, lai gan tas apaudzis ar labojumiem, morāli novecojis. Sāksim ar to, ka pats atjaunotā likuma nosaukums tagad ir saprotamāks un vairāk iekļaujas LR likumdošanā pieņemtā terminoloģijā, kurā

