Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | UZŅĒMĒJDARBĪBAS VIDE LATVIJĀ | 5 |
1.1. | REĢIONĀLA POLITIKA | 5 |
1.2. | UZŅĒMĒJDARBĪBAS LIKUMI UN NORMATĪVI | 6 |
1.3. | UZŅĒMĒJDARBĪBU ATBALSTOŠAS ASOCIĀCIJAS, FONDI UN PROGRAMMAS | 7 |
2. | VIDZEMES PLĀNOŠANAS REĢIONS | 11 |
2.1. | UZŅĒMĒJDARBĪBAS VIDE | 14 |
2.2. | VALMIERAS RAJONS | 18 |
2.3. | CĒSU RAJONS | 20 |
2.4. | MADONAS RAJONS | 21 |
2.6. | VALKAS RAJONS | 25 |
3.1. | AS „CĒSU ALUS” RAKSTUROJUMS | 26 |
3.2. | AS „CĒSU ALUS” SVID ANALĪZE | 28 |
3.3. | AS „CĒSU ALUS” TIEŠI IETEKMĒJOŠA ĀRĒJĀ VIDE | 29 |
3.4. | AS „CĒSU ALUS” NETIEŠI IETEKMĒJOŠA ĀRĒJĀ VIDE | 30 |
3.5. | APTAUJA REZULTĀTI PAR AS „CĒSU ALUS” | 32 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 35 | |
BIBLIOGRĀFISKO NORĀŽU SARAKSTS | 37 | |
PIELIKUMI | 39 |
Kaut arī Latvijas attīstības līmenis ir diezgan augsts, reģionu attīstība nav vienmērīga, jo katram reģionam piemīt savas īpatnības, ar kurām jārēķinās. Lai novērtētu attīstības līmeni, veikt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus, jāpēta katru reģionu atsevišķi.
Kursa darba temats ir „Uzņēmējdarbības attīstība Vidzemes reģionā”.
Pētījuma problēma: Vidzemes reģionā ir visas iespējas uzņēmējdarbības sākšanai un veikšanai, gan maziem un vidējiem uzņēmumiem, gan lieliem uzņēmumiem, jo pastāv visi vajadzīgie resursi: finanšu, materiālie un cilvēku. Bet lai izmantotu visas iespējas pilnībā, uzņēmējiem nepietiek informācijas par tiem, tādēļ jāveic daudzus pētījumus par reģioniem un rajoniem.
Pētījuma objekts: Vidzemes reģiona uzņēmējdarbība.
Pētījuma priekšmets: AS “Cēsu alus” attīstība.
Pētījuma mērķis bija veikt izpēti un analizēt informāciju par Vidzemes reģiona uzņēmējdarbības vidi un uzņēmumu attīstības iespējam visās reģiona pilsētās un rajonos, lai sniegtu patiesu informāciju par šodienas situāciju un paradīt to ietekmi uz vienu no lielākajām alus darītavām Latvijā (AS “Cēsu alus”).…
Kursa darbs. Darbā izanalizēta informācija par uzņēmējdarbības attīstību Latvijā kopumā un Vidzemes regionā atsevišķi, kā arī izpētīta viena uzņēmuma darbība (SVID analīze un aptauja). Darbā beigas izdariti secinājumi un izvirzitie prikšikumi uzņēmumiem.
