-
Bērnu spēju attīstība rotaļās vidējā pirmsskolas vecumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Bērnu psiholoģiskais raksturojums vidējā pirmsskolas vecumā | 5 |
2. | Spējas un to raksturojums | 8 |
2.1. | Spēju skaidrojums dažādu autoru skatījumā | 9 |
2.2. | Spēju veidošanās īpatnības | 12 |
3. | Rotaļas pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums | 15 |
3.1. | Rotaļu veidi un to raksturojums | 18 |
3.2. | Didaktisko rotaļu nozīme bērnu intelektuālo spēju attīstīšanā | 21 |
3.3. | Sižeta – lomu rotaļas – iztēles spēju attīstītājas | 23 |
4. | Pedagoga loma rotaļu organizācijā | 27 |
5. | Problēmas izpēte praktiskajā daļā | 32 |
6. | Secinājumi | 39 |
7. | Izmantotā literatūra | 41 |
Anotācija | 43 |
Bērns – tā ir mūsu dzīves lielākā vērtība. Viņš ir tas, kas turpinās veidot nākamās paaudzes. Jau no agras bērnības, vecāki, gan arī vēlāk pirmsskolas periodā – pedagogi palīdz bērnam veidoties par vispusīgu attīstītu personību. Ar ko sākt, lai attīstītu bērna personību? Pēc amerikāņu psihologa H. Gārdnera atziņām, nozīmīgi ir zināt bērna dotumus, lai uz to pamata vingrinātu un attīstītu spējas, tāpēc bērns ir labi jāiepazīst. Viens no līdzekļiem ir rotaļa. Rotaļa ir neatņemama bērnības sastāvdaļa. Tā ir pamats bērna personības un izziņas sfēras attīstības veicināšanai. Rotaļa ir darbība, caur kuru nodod apgūto sabiedrības pieredzi no vienas paaudzes otrai [5; 49].
Man, kā topošajam pirmsskolas pedagogam, jautājums par rotaļas nozīmi bērna attīstībā, ir ļoti svarīgs. Un šis jautājums ir aktuāls jebkurā pirmsskolas iestādē. Bērns rotaļā izsaka savas vēlmes, fantazē, mācās, rotaļā viņš arī priecājās un arī atpūšas.…
