-
Ievads specialitātē
Kā jebkurā specialitātē, arī šajā ir svarīga konkurētspēja. Labs reklāmas speciālists ir drošs par savu radošo ideju, pārliecināts un mērķtiecīgs, kā arī viņam jāpiemīt mākslinieciskajai izjūtai. Esmu pieļāvusi kļūdas savā mazajā darba pieredzē reklāmas jomā - nepastāvēšanu par savu ideju projektos, laikam bailīgumu. Manā gadījumā — par maz drosmes, lai pierādītu, ka mana ideja ir lieliska. Ja neesi "uz viena zara" ar priekšniecību, tad ir reti kad tavas idejas pieņems un akceptēs. Esmu jutusies it kā vajadzīga uzņemumam, bet neesmu jutusies brīva, lai varētu pildīt savu darbu. Tik liela uzraudzība un cīnīšanās par katru santīmu!…
Šo izglītības virzienu — mācības Rīgas Uzņēmējdarbības Koledžā — varētu nosaukt par „masu drudža” ietekmi uz mani. Bet to es nenosauktu par nederīgu laika izšķērdēšanu vai kļūdu izvēlē. Tagad jau gūtās zinašanas mani skar ik uz soļa un ļoti noder. Esmu pati sevi pieķērusi kā reklāmas upuri. Bet vai turpināšu šajā virzienā studēt, grūti teikt. Atskatoties uz krīzi valstī - tā ir skārusi gan mani, gan arī dažus zināmos cilvēkus, kuri ir bijuši atbildīgi par reklāmas lietām vai pat strādājuši mārketinga nodaļās. Un pie grūtiem laikiem mārketinga speciālisti uzņemumos ir vājākā vieta, nodaļa ar lieliem izdevumiem. Uzņēmuma vadītaji atsakās no reklāmas pasākumiem un līdz ar to atlaiž šīs nozares cilvēkus, likvidē šīs nodaļas un uzņemas atbildību paši. Šī nav pareiza izvēle, jo reklāma un publicitāte ir vajadzīga. Par sevi jāatgādina klientiem un jārada konkurentiem - mums iet labi! Nevar novērsties un visam uz laiku pielikt punktu, jo atgriešanās būs daudz grūtāka, varbūt pat kāds būs spēris labāku soli un "nocēlis" labos klientus.
