Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.10.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Oligopols', 1.
  • Реферат 'Oligopols', 2.
  • Реферат 'Oligopols', 3.
  • Реферат 'Oligopols', 4.
  • Реферат 'Oligopols', 5.
  • Реферат 'Oligopols', 6.
  • Реферат 'Oligopols', 7.
  • Реферат 'Oligopols', 8.
  • Реферат 'Oligopols', 9.
  • Реферат 'Oligopols', 10.
  • Реферат 'Oligopols', 11.
  • Реферат 'Oligopols', 12.
  • Реферат 'Oligopols', 13.
  • Реферат 'Oligopols', 14.
  • Реферат 'Oligopols', 15.
  • Реферат 'Oligopols', 16.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Oligopols un tā raksturojuma kritēriji    2
1.1.  Oligopola galvenās formas    2
1.2.  Oligopolu konkurences metodes    3
1.3.  Oligopolu modeļi    6
2.  Analītiskā daļa    9
2.1.  Latvijas Mobilais Telefons    10
2.2.  Amigo    13
2.3.  Tele2    14
3.  Izmantotā literatūra    16
Фрагмент работы

Kas ir oli­go­pols? Tul­ko­jot no grie­ķu va­lo­das vārds “oli­gos” no­zī­mē “ne­dau­dzi, ne­liels skaits.” Oli­go­pols ir ter­mins, ko at­tie­ci­na uz tir­gu, ku­rā do­mi­nē ti­kai da­žas (pa­ras­ti 3-5) lie­las fir­mas. Oli­go­pols ek­sis­tē tā­pēc, ka kon­ku­rē­jo­šām fir­mām ir grū­ti ie­sais­tī­ties tir­gū. Ap­stāk­ļus, ku­ri ap­grū­ti­na ie­kļū­ša­nu tir­gū, sauc par “ie­ejas bar­je­ru.”
Rak­stu­ro­ju­ma kri­tē­ri­ji.
Ne­dau­dzie pār­de­vē­ji,
Liels pir­cē­ju skaits,
Ie­spē­ja ie­spai­dot ce­nu lī­me­ni tir­gū,
Ie­spē­ja re­gu­lēt pār­do­ša­nas ap­jo­mu,
Re­ali­zē­ja­mās pro­duk­ci­jas veids,
Mē­ģi­nā­ju­mi aiz­sar­gāt tir­gu no jaun­pie­nā­cē­jiem,
Cen­tie­ni pie­spiest jaun­pie­nā­cē­ju (ja tas ir pie­tie­ka­mi liels) pa­kļau­ties jau eso­šā oli­go­po­la eko­no­mis­ka­jai uz­ve­dī­bai,
Cen­tie­ni sān­cen­šus iz­stumt no no­za­res,
In­for­mā­ci­ja (teh­nisks, eko­no­mis­ka) tiek slēp­ta, brī­žiem pat sav­star­pē­ji, it se­viš­ķi no aut­sai­de­riem.
Mi­nē­tie kri­tē­ri­ji sais­tās ar no­teik­tiem mo­tī­viem. Ie­ka­rot vie­tu oli­go­po­lā ir vi­sai sa­rež­ģī­ti ra­žo­ša­nas (pa­kal­po­ju­mu) lie­lo ap­mē­ru dēļ. Oli­go­po­li, kas dar­bo­jas at­tie­cī­ga­jā tir­gū, pa­ras­ti iz­laiž vien­vei­dī­gu vai vā­ji di­fe­ren­cē­tu pro­duk­ci­ju. Oli­go­po­lu da­līb­nie­ki nor­mā­los ap­stāk­ļos ie­vē­ro sav­star­pē­jas in­te­re­ses. Tiek slēg­ti sle­pe­ni lī­gu­mi, kas re­gu­lē sān­cen­šu uz­ve­dī­bu tir­gū.…

Коментарий автора
Atlants