-
Zagšana un ētika
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 4 | |
1.1. | Nabadzība | 5 |
1.2. | Ģimenes ietekme | 5 |
1.3. | Izglītības līmenis | 5 |
1.4. | Ātra peļņas ieguve | 5 |
1.5. | Narkotisko, psihotropo, stipri iedarbīgo, indīgo vai radioaktīvo vielu ietekme | 6 |
1.6. | Psihiskā veselība | 6 |
1.7. | Stāvoklis sabiedrībā/ statuss | 6 |
1.8. | Atbildības apziņas trūkums | 6 |
2. | PROBLĒMAS ĒTISKIE ASPEKTI | 7 |
2.1. | Grēks, kas pretstatīts tikumam | 7 |
2.2. | Grēks, kas pārkāpts pēc baušļa | 7 |
2.3. | Grēks pēc tā ietekmes apmēriem | 7 |
2.4. | Grēks darbos un nolaidībās | 7 |
2.5. | Indivīda brīvības ierobežošana | 8 |
2.6. | Tikumība kā drošs pamats valsts attīstībai | 8 |
3. | PROBLĒMAS RISINĀŠANAS CEĻI | 9 |
3.1. | Audzināšana | 9 |
3.2. | Tiesiskie sodi no tikumības viedokļa | 9 |
3.3. | Sodu pastiprināšana un korupcijas novēršana | 10 |
3.4. | Problēmas risinājums | 10 |
SECINĀJUMI | 11 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 12 |
SECINĀJUMI
1. Zagšana ir noziedzīgs nodarījums pret īpašumu, kuram var tikt piemēroti dažāda veida sodi.
2. Ir daudz un dažādu zagšanu izraisošu un veicinošu faktoru.
3. Augsts izglītības līmenis bieži vien nav savienojams ar augstiem tikumības standartiem.
4. Liela nozīme ētisko vērtību veidošanā ir ģimenes audzināšanai.
5. Ir vairāki aspekti, kas pierāda, ka zagšanu var pielīdzināt grēkam.
6. Zagšana ir šķērslis valsts attīstībai.
7. Audzināšanai vajadzētu būt galvenajai problēmas apkarošanas metodei.
8. Ne visas sodu teorijas no tikumiskā viedokļa ir iespējams attiecināt un pielietot cīņā pret zagšanu.
9. Lai izskaustu netikumu zagt, jāpielieto preventīvo darbību un sodu kopējais ietekmējošais spēks.
…
Zagšana, kaut arī neapzināti, pavada cilvēku katrā ikdienas solī un ir svarīgi no tās izvairīties un pasargāt sabiedrību no šī noziedzīgā nodarījuma sekām, kā arī izprast tās motīvus, ietekmējošos faktorus un nākt klajā ar secinājumiem, kas varētu palīdzēt šīs problēmas risināšanā.