-
Traģiskā pārdzīvojuma ietekme uz personību
Runājot par mūsdienām, par 21.gadsimtu, grūti spriest vai mūsdienu sabiedrībā pastāv kādi traģiskie varoņi, kas uzupurētos citu cilvēku labā, drīzāk kļūtu par ļauno tēlu, lai traģiski bojā aiziet labais. Šāda problēma pastāvēs, jo arī Borels savā grāmatā „ Estētika ” raksta: „gan sabiedrības vēsture, gan mākslas vēsture, gan cilvēku dzīve šā vai tā saskaras ar traģisko problēmu ”. No traģēdijām nav pasargāts neviens un visos šajos laikos par traģisko tiks pārdzīvots, kas atspoguļosies personas ciešanās un rīcībā. Nobeigumā varu secināt, ka traģiskais atsedz individualitātes bojāeju un smagas personas ciešanas. Traģiskā pārdzīvojumi atstāj lielas sekas uz personību un tās pasaules uztveri. Dažkārt personas pārdzīvojumi pēc traģiskā mazinās, jo ir pārliecība par atdzimšanu, tas vairāk attiecināms un garīgiem cilvēkiem vai arī uz tautas varoņiem, teiksim, Lāčplēsi vai Jēzu Kristu. Saprotu to, ka katrs laikmets traģiskajā ienes kaut ko savu un visspilgtāk izceļ noteiktas tā rakstura iezīmes. Esmu pilnībā pārliecināta, ka traģiskais mūs pavadīs visas dzīves garumā un, kas patiesībā notiek pēc traģiskā var zināt tikai tie, ar kuriem tas patiešām ir noticis. Kā sacījis amerikāņu novelists un žurnālists Teodors Dreizers „Patiesi skaista dzīve ir tikai tad, kad tā sevī ietver traģēdiju ”. …
Estētika ir filozofijas nozare, kas aplūko estētisko dabā, sabiedrībā, materiālo un garīgo darbību, tā ir zinātne par kopējiem jaunrades principiem pēc skaistuma likumiem. Taču ne vienmēr viss skaistais ir ar labām beigām. Jau sen esmu sapratusi, ka estētikai ir dažādas formas, un šodien es pievērsīšos vairāk tādai estētiskas formai kā traģiskais. Kas tad īsti ir traģiskais? Traģiskais atklājas cilvēku darbībā, cīņā vienam pret otru, apkārtējos apstākļos, kad spēks ir ļaunuma pusē. Traģiskais pauž skaistā, cildenā, labā un svētā ciešanas un bojāeju. Pēc traģiska notikuma vienmēr kāds pārdzīvo, tāpēc aplūkošu traģiskā pārdzīvojuma ietekmi uz personību.