Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  TIESĪBSARGS    4
1.1.  Ombudsmeņa institūcijas vēsture    4
1.2.  Tiesībsarga jēdziena izpratne    6
1.3.  Publicētais pamatojums kādēļ jālieto vārds tiesībsargs    7
1.4.  Tiesībsarga neatkarība un neaizskaramība    8
1.5.  Pirmais Latvijas tiesībsargs    8
1.6.  Tiesībsarga likumā noteiktās prasības tiesībsarga amata kandidātam    9
1.7.  Tiesībsarga zvērests (svinīgais solījums) (Tiesībsarga likuma 6.pants)    11
1.8.  Tiesībsarga funkcijas    11
1.9.  Tiesībsarga uzdevumi (12.pants)    12
1.10.  Tiesībsarga tiesības (13.pants)    13
1.11.  Tiesībsarga iecelšana amatā un atbrīvošana no amata    14
1.12.  Tiesībsarga pilnvaru termiņš,to apturēšana un izbeigšana    15
1.13.  Tiesībsarga likuma sastāvs    16
1.14.  Tiesībsarga darba organizācija    17
2.  JURISDIKCIJA UN TĀS PRINCIPI    19
2.1.  Jurisdikcijas nozīme    19
2.2.  Tiesa    20
2.3.  Tiesu vara un tās funkcijas    21
2.4.  Tiesu varas Konstitucionālie pamatprincipi    22
2.5.  Tiesu varas simboli    23
2.6.  Tiesu neatkarības principi un garantijas    23
2.7.  Atbildība par necieņu pret tiesu    24
2.8.  Tiesas spriešana    24
2.9.  Statistikas pārskata salīdzinājums civillietās    26
2.10.  Tieslietu padome    28
  Secinājumi    29
  Priekšlikumi    30
  Izmantotās literatūras saraksts    32
Фрагмент работы

Secinājumi
1.Nodaļas
1. Pirmās valstis, kurās tika izveidoti Ombuda biroji, bija Zviedrija (1809. g.) Un Somija (1919.g.). 1999. gadā pasaulē jau bija 90 valstis, kurās pastāvēja Ombuda institūcijas.
2. Mūsdienās cilvēki nav informēti, kas ir ‘’ombuds’’.
3. Lai ombudsmeņa institūta darbība būtu efektīva, ir nepieciešams, lai valsts varētu nodrošināt tādus darbības efektivitātes principus kā neatkarība, jurisdikcija un tiesības, pieejamība, sadarbība, operatīvā efektivitāte, darbības pārskatāmība
4. Tiesībsarga birojs ir sākotnējās Latvijas cilvēktiesību aizsardzības institūcijas tiesību un saistību pārņēmējs, tikai ar vairāk mērķiem un pienākumiem, kuru kārtību izmainīja jaunie likumi.
5. Tiesībsarga spēks ir tā neatkarība – tas nepieder ne pie vienas no trim valsts varām, bet neatkarīgi veic kontroles un uzraudzības funkciju starp personu un valsts pārvaldību.
6. Tiesībsarga uzdevums ir stiprināt indivīda pozīciju iepretim valsts varai; veicināt, lai valsts vara Latvijā izturētos cienīgi un ar respektu pret ikvienu cilvēku.

2.Nodaļas
1. Jurisdikcija ir ar likumu noteikts tiesību kopums attiecīgajai institūcijai izlemt juridiskus strīdus un lemt lietas par tiesībpārkāpumiem.
2. Latvija ir demokrātiska valsts, kurā valsts varas dalīšanas princips paredz dalījumu trīs varas atzaros – likumderējvarā, izpildvarā un tiesu varā.
3. Latvijā ir izveidota Tiesu sistēma, pie kuras pieder – rajonu(pilsētas) tiesa, apgabaltiesa un Augstākā tiesa.
4. Latvijas Republikas likums par ‘’Par tiesu varu’’nosaka, ka tiesu mūsu valstī spriež tikai tiesa.
5. Tiesu spriež – civillietās, krimināllietās un administratīvajās lietās.

Коментарий автора
Atlants