-
Integrētas stundas konspekts dabas zinībās
Skolotāja aicina noskatīties video, bet skatoties un klausoties būt vērīgiem, jo pēc tam būs jāpilda tests. (https://www.youtube.com/watch?v=XT8WVDl7HQ4)
Pēc video noskatīšanās skolotāja izdala darba lapas (skat. pielikumā nr.1) ar nepabeigtiem teikumiem. Viena lapa uz sola.
Pēc tam kopīgi pārbauda.
Uz nogriežņa atzīmē vienu punktu tālāk, jo ir tuvāk mērķim. Skolēni pasaka kāpēc ir tuvāk mērķis, ko uzzinājuši no video.
Skolotāja paskaidro, ka bērni strādās grupās, lai kopīgi noskaidrotu vēl vairāk informācijas par gājputniem.
Grupu nosaukumi atbilst putnu nosaukumiem – cīruļi, strazdi, dzērves, lakstīgalas, stārķi.
Katra grupa saņem darba lapas (skat. pielikumā nr.2) ar uzdevumiem, kuri būs jāatrisina grupā.
1.uzdevums – informācijas iegūšana par Latvijas nacionālo putnu – cielavu, kas arī ir gājputns. (Cielavas attēls uz projektora)
Pēc atrisināšanas kopīgi pārrunā, kas katrai grupai ir sanācis. Nolasa, kas zināms par cielavu.
Skolēni uzmanīgi seko līdzi ceļam, pa „zināšanu nogriezni”.
Dinamiskā pauze – Dažādi vingrinājumi rokām un plaukstām (atdarinot putna lidojumu).
Skolotāja aicina noklausīties stāsta fragmentu no grāmatas „Staburaga bērni”, situāciju par putniņiem (Skat. pielikumā nr.3).
Grupas apspriežas un izsaka savu attieksmi par dzīvas radības saudzēšanu.
Skolotāja aicina izpildīt 2.uzdevumu darba lapā. Doti putnu nosaukumi, kuri jāsakārto divās grupās – nometnieki un gājputni.
Kopīgi noskaidro vai ir kļūdas.
…
Integrēta stunda Klase : 2. Tēma: Gājputni Dominante: dabas zinības. Pakārtotie mācību priekšmeti: vizuālā māksla, matemātika. Mācību saturs: Dabas zinības – putni rudenī - gājputni, to dzīvesveids. Mērķis: pilnveidot skolēnu izpratni par gājputniem un to dzīvesveidu. Uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas par putnu sugu – gājputni. 2. Nostiprināt prasmi risināt matemātiskās darbības ar divciparu skaitļiem. 3. Sekmēt pozitīvu attieksmi pret putniem, kā pret dzīvas radības saudzēšanu. 4. Attīstīt prasmi zīmēt pēc dotā parauga. 5. Pilnveidot sadarbības prasmes, darbojoties pārī un grupās.
