Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.09.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 1 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Intervijas situācijas īpatnības kvalitatīvā pētījumā. Vadlīnijas sagatavošanas m', 1.
  • Конспект 'Intervijas situācijas īpatnības kvalitatīvā pētījumā. Vadlīnijas sagatavošanas m', 2.
  • Конспект 'Intervijas situācijas īpatnības kvalitatīvā pētījumā. Vadlīnijas sagatavošanas m', 3.
  • Конспект 'Intervijas situācijas īpatnības kvalitatīvā pētījumā. Vadlīnijas sagatavošanas m', 4.
Фрагмент работы

Intervija ir viena no galvenajām datu vākšanas ierīcēm kvalitatīvajā pētījumā. Tas ir ļoti labs veids kā izzināt cilvēku izpratni, viedokļus, situāciju definēšanu un realitātes struktūru. Tā ir arī viens no iespaidīgākajiem veidiem kā saprast citus. Var izdalīt 3 interviju tipus, skatoties pēc tā cik intervija ir dziļa pēc tavas būtības un kādā līmenī tā ir standartizēta priekš respondentiem un situācijām – neformālā sarunas veida intervija, vispārējas intervijas vadlīnijas un standartizēta atvērtā/brīvā intervija.
Strukturētās intervijās respondentam tiek jautāts sērijveida jautājumu kopums ar iepriekš noteiktiem atbilžu variantiem. Ir maz iespējamas variācijas atbildēs, kaut arī atvērtie jautājumi dažkārt var arī tikt izmantoti. Ja intervija ir standartizēta, tad visi respondenti saņem tos pašus jautājumus un tādā pašā secībā, piegādātus standartizētā manierē. Grupu intervijas ir tādas intervijas, kur pētnieks vēlas vienlaikus iesaistīt vairākus cilvēkus, nevis vienu. Fokusgrupa parasti ir tradicionālais grupu intervijas veids, ko izmanto tirgus un politiskajos pētījumos, kā arī tas gūst atsaucību arī sociālajos pētījumos. Protams, pastāv dažādu viedu grupu intervijas –tās var būt nestrukturētas, pus-strukturētas (semi) un augstā līmenī strukturētas.…

Atlants