Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.01.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 1.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 2.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 3.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 4.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 5.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 6.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 7.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 8.
  • Реферат 'Sirreālisms un tā izpausmes mākslā', 9.
Фрагмент работы

Kara notikumi Eiropā noveda S. Dali astoņus gadus ilgā trimdā ASV, kur tapa kara situāciju raksturojoši un paredzoši darbi. Sākoties Spānijas Pilsoņu karam S. Dali un Gala bija Londonā un, uzzinājuši par situāciju, vairs nedrīkstēja atgriezties dzimtajā vietā, jo Salvadora Dali vecāki bija turīga slāņa pārstāvji. Tikai pirms došanās trimdā, mākslinieks uz īsu brīdi apciemo tēvu.
1937. gadā tapušais darbs „Miegs” ir sapņains miega atveids, kas ir nelīdzsvarots, nestabils un trausls mehānisms. Tajā ir attēlota profilā pagrieztā seja, kas tik ļoti raksturīga. S. Dali un šī seja sākot no pakauša daļas atgādina uzbužinātu spilvenu, kas ir nedaudz piesegta ar palaga gabalu. Konkrētā galva attēlota tukšā telpā, kas ir neizskaidrojamā telpa, kur mūs noved miegs. To nevar izskaidrot un no tās nevar arī izvairīties.
Kritiskās paranojas metode, kas plaši izmantota S. Dali darbos sniedz iespēju interpretēt viņa darbos atainotās idejas un halucinācijas. Tas nozīmēja, ka jau eksistējošos darbos un objektos varēja ieraudzīt jaunus motīvus. Paranoju S. Dali uzskatīja par lielisku potenciālu jaunai mākslai. „Mūžīgā mīkla” (1938.) ataino jau ierasto de Krusa ragu nebijušā interpretācijā, kas ļauj ikvienam skatītājam saredzēt pavisam dažādus motīvus, un šī izpratne par darbu, savukārt, veidosies no individuālās skatītāja pieredzes.
Salvtoadors Dali stipri ietekmējās no zinātniskajiem sasniegumiem, gan tiem, kas atklājās kara laikā, gan ikdienišķākiem, piemēram, fotoaparāts un filmēšanas kamera. Pavisam aizrauts viņš bija ar 1945. gada atombumbas sprādzienu, Einšteina relativitātes teoriju un laika un telpas attiecībām. Zinātnes atklājumu apburts viņš pat mēģinājis izšķīdināt savus gleznotos motīvus. Viņa darbos sāk parādīties ģeometriski, fizikāli motīvi un realizācijas.
Salvadors Dali bija skandālists, cilvēks, kurš ieinteresēts visā jaunajā un mūžīgā prāta attīstības procesā. Viņš baudīja dzīvi, sievietes, publicitātes un slavas augļus un mīlēja piesaistīt sev uzmanību. Viens no mēģinājumiem piesaistīt sev uzmanību bija atteikšanās no ēdiena, kam vajadzēja novest pie iecerētās nemirstības.
1982. gadā nomira Gala, kas dziļi šokēja S. Dali. Pēc gada viņš uzsāk savu nemirstības kampaņu un idejas īstenošanu, kas 1989. gadā beidzas ar fizisku nāvi, bet visticamāk S. Dali zināja, ka nemirstību viņš ir sasniedzis.

Коментарий автора
Atlants