Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.12.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 1.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 2.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 3.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 4.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 5.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 6.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 7.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 8.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 9.
  • Реферат 'Autotransporta starptautiski tiesiskais regulējums un problēmas', 10.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  STARPTAUTISKO AUTOPĀRVADĀJUMU TIESISKAIS REGULĒJUMS    3
2.  STARPTAUTISKOS AUTOPĀRVADĀJUMUS REGULĒJOŠĀS ORGANIZĀCIJAS    4
2.1.  UNITED NATIONS ECONOMIC COMMISION FOR EUROPE (ECE)    4
2.2.  ITERNATIONAL ROAD TRANSPORT UNION (IRU)    5
2.3.  ITERNATIONAL ROAD FEDERATION (IRF)    6
3.  STARPTAUTISKĀS KONVENCIJAS    6
3.1.  KONVENCIJA PAR STARPTAUTISKO AUTOPĀRVADĀJUMU LĪGUMU    6
3.2.  KONVENCIJA PAR STARPTAUTISKAJOS KRAVU PĀRVADĀJUMOS IESAISTĪTO AUTOTRANSPORTA LĪDZEKĻU APLIKŠANU AR NODOKĻIEM    7
3.3.  KONVENCIJA PAR STARPTAUTISKO PASAŽIERU UN BAGĀŽAS AUTOPĀRVADĀJUMU LĪGUMU    7
3.4.  KONVENCIJA PAR CIVILATBILDĪBU PAR NODARĪTAJIEM BOJĀJUMIEM BĪSTAMO KRAVU PĀRVADĀŠANAS AR AUTOTRANSPORTU, DZELZCEĻU UN IEKŠZEMES NAVIGĀCIJAS KUĢIEM LAIKĀ    8
4.  KABOTĀŽAS IESPĒJAS EIROPAS SAVIENĪBĀ    8
  NOBEIGUMS    9
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARKSTS    10
Фрагмент работы

1. STARPTAUTISKO AUTOPĀRVADĀJUMU TIESISKAIS REGULĒJUMS
Mūsdienu starptautisko autopārvadājumu tiesību normu pirmsākumi meklējami agro viduslaiku Eiropas valstu komerciālajās tiesībās – lex mercatoria, kas sākotnēji bija nerakstītas paražu tiesības. 19.gs. vairākums Eiropas valstu šīs tiesības kodificēja. Līdz 19.gs. beigām starptautiskā prakse tomēr ieguva lielāku ietekmi nekā nacionālās suverenitātes diktētās valstu tiesības un starptautiskā tirdzniecība prasīja arvien lielāku vēsturisko lex mercaoria unifikāciju. Šīs unifikācijas rezultātā bija nepieciešama arī starptautisko pārvadājumu tiesību un to ietvaros arī starptautisko autopārvadājumu tiesību unifikācija (1,440).
Pēc Otrā pasaules kara starptautiskie kravu pārvadājumi bija stipri kavēti, pastāvošo šķēršļu dēļ – lielākā daļa valstu centā aizsargāt savu iekšējo tirgu. Tas protams neveicināja starptautiskās tirdzniecības attīstību. Lai situāciju starptautisko pārvadājumu jomā uzlabotu, tika nodibinātas starpvaldību organizācijas, kas nodarbojās ar daudzpusēju līgumu ierosināšanu (viena no svarīgākajām – Apvienoto Nāciju Ekonomikas Komisijas Eiropai Iekšzemes Transporta Komiteja (Inland Transport Committee of the United Nations Economic Commission for Europe)), kā arī nevalstiskas organizācijas (galvenokārt – Starptautiskā Autotransporta Savienība (International Road Transport Union) un Starptautiskā Ceļu Federācija (International Road Federation)). Arī Eiropas Transporta Ministru Konferencei (European Conference of Ministers of Transport (ECMT)) šīs jomas attīstībā bija nozīmīga loma (3,230).

Коментарий автора
Atlants