35. Tirgus pētījumu pielietošana uzņēmējdarbībā.
Uzņēmējs nepārtraukti ievieš jaunas biznesa iespējas. Plānošanas procesā pastāv cieša saistība ar mārketinga daļas izstrādāto plānu un plānošanas daļas darbību. Mārketinga daļa saņem informāciju apstrādā un kopā ar idejām iesniedz plānu daļai. Plānotāji uz mārketinga plānu analīzes pamata izstrādā uzņēmuma stratēģisko plānu. Mārketinga vispārējā vadības shēma ir: 1) tirgus struktūras un pircēju rīcības analīze, 2) mērķtirgus izpēte un analīze, 3) mārketinga stratēģijas analīze, 4) mārketinga taktikas pētīšana, 5) mārketinga darbības analīze un kontrole. Parasti mārketinga budžetu plāno % no plānojamā realizācijas apjoma. Plānoto mārketinga izdevumu budžetu katra kompānija sadala noteiktu mārketinga pasākumu veikšanai, ko sauc par mārketinga MIX prod., cena., viet., virzība, cilvēks.
Produktu plānošana - nozare, sortiments, kvalitāte, serviss u.c. Cena – veidošana, kredītu atlaides, uzcenojumi, maksāšanas periodi, kredīta termiņi. Vieta - Sadales kanāli, noliktavas, uzglabāšana, inventārs, transports.
Virzība – reklāma, komunikācijas, tirdzniecības formas, sabiedriskās domas radīšana. Cilvēka faktors – profesionalitāte, izglītība, ētikas un estētikas prasības. Mārketinga vadības procesa centrā ir mērķpircējs. Viss darbs ir virzīts uz viņa vajadzību apmierināšanu, katrs uzņēmums attīsta savu mārketinga MIX ar 4 sistēmu palīdzību. 1) informācija, 2) plānošana, 3)organizēšana, 4) konktrole.
…
Pakalpojumu definīcija. Pakalpojumus raksturojošās pazīmes. Pakalpojumu nozaru īpatnība iziet no pakalpojumu jēdziena, jo tas ir ar savām īpašībām, tas nav aptaustāms ( nepastāv prece: pakalpojums ir darbība vai pieredze. Pakalpojumu nevar nodemonstrēt, nepastāv patentu sistēma). 2. Pakalpojumu uzņēmuma raksturlielumi un funkcijas. Izšķir 6 pakalpojumu funkcijas: telpiskā funkcija (telpas pārvarēšana starp ražošanu un patērēšanu.Tā atbrīvo ražošanas nozares no nepieciešamības realizēt saražoto preci; laika ( tas ir laiks kurš liek izlietots tirgus meklēšanai.); kvantitatīvā (ražotāji cenšas ražot aizvien vairāk produkcijas. Šīs funkcijas izpildē svarīgu vietu ieņem noliktavas.); kvalitātes (trīs līmeņi zems. vidējs , augsts. Kvalitāti var definēt trīs veidos: absolūtā; relatīvi apzinātām vajadzībām; atbilstība noteiktām vajadzībām); kredīta (tirdzniecības operācijas var būt finansētas ar šādām metodēm: pēc apmaksa; pirms apmaksa, dokumentārais inkaso; akreditīvs jeb kredīta vēstule), reklāmas funkcija.
Nav aplūkots 10.jautājums.
