-
Mācību metodes būtība un struktūra
Mācību metode vispirms paredz skolotāja mērķi un darbību ar viņa rīcībā esošajiem līdzekļiem. Ja tās rezultātā rodas atbilstošs skolēna mērķis un darbība ar viņa rīcībā esošajiem līdzekļiem, tad šīs darbības ietekmē veidojas un noris mācīšanās process – skolēns apgūst attiecīgo mācību saturu, tiek sasniegts izvirzītais mērķis. Sasniegtais rezultāts noder par kritēriju, pēc kura var vērtēt metodes atbilstību skolotāja izraudzītajam mērķim.
Secinājumi
Mācību metožu būtība ir pēc iespējas efektīvāk un vieglāk skolēniem sasniegt mācību mērķus. Izdevīgākā un efektīvākā veidā skolēni var iegūt zināšanas. Būtība ir ar metožu palīdzību mācību stundas skolēniem padarīt baudāmākas. Mācību metode ir kā skolotāja triks, kā skolēniem likt efektīgi strādāt. Tās ir gan kā ceļrādis programmu īstenošanā, gan kā darbarīks, nepieciešamības gadījumos. . Ar mācību metožu palīdzību tiek veicināta skolēna personības izaugsme, aktivizēta mācīšanās darbība, sekmēta daudzveidīgu prasmju attīstība. Manuprāt, skolotājam ir jāvelta liela uzmanība tam, kādu tieši mācību metodi izvēlēties, jo no tā ir atkarīgs skolēna veikums un zināšanu līmenis.
…
Metode ir darbības paņēmienu un līdzekļu sistēma kāda mērķa sasniegšanai. Ražošanas, pētniecības, daiļrades u.c. metodes izveidojušās ilgā pieredzes uzkrāšanās gaitā. Tās turpina attīstīties un pilnveidoties atbilstoši dzīves prasībām. Vārds ‘’metode’’ tulkojumā no sengrieķu valodas nozīmē virzīšanos pa ceļu uz mērķi. Pedagoģiskajā literatūrā mācību metode definēta dažādi, tomēr definīcijās izpaužas divi galvenie uzskati par metodes būtību. Viens ir uzskats par metodi kā mācību darbā lietoto paņēmienu kopumu, cits - par metodi kā ceļu vai pedagoga un audzēkņu rīcības raksturojumu izvirzīto mērķu sasniegšanai
