-
Aktīvā audzināšanas prakse pirmsskolā
Rosinu domāt, kādi dzīvnieki un putni pavasarī rosās pa sētu. Mudinu izvilkt kartītes, paskaidroju, kas būs jādara.
1. Sāku lasīt. Reiz saulainā pavasara dienā, kaķis – no miega pamodies, izstaipīdamies izgāja pagalmā, lai mazliet pasauļotos.
2. Tur bija arī varde, kas priecīgi lēkāja uz abām kājā.
3. Kaķis piecēlās un paskatījās visapkārt.
4. Pēc brīža no citas puses iznāca vista pastaigas solī kopā ar cālēnu, kurš sīkiem solīšiem tipināja pakaļ mammai.
5. Drīz vien viņiem piebiedrojās gailis, lecot uz vienas kājas.
6. Varde leca uz augšu, rokas paceldama.
7. Cālēni tupēja blakus vistai, bet gailis, kāju piesizdams pie zemes un galvu augsti turēdams, skatījās visapkārt.
8. Pagalmā valdīja miers un visi tās iemītnieki baudīja pavasara siltumu. Varde atkal leca gan uz abām, gan uz vienas kājas, gailis staigāja spārnus vēcinādams, vista kašņājās pa zāli un cālēns atdarināja mammu, bet kaķis saldi gulēja.
…
1. uzdevums – veikt un analizēt pedagoģiskos vērojumus: 1.1. skolotāja izvirzītos uzdevumus un to īstenošanas metodes, formas un līdzekļus bērna attīstības veicināšanai dažādās aktivitātēs (rīta aplī, rotaļnodarbībās, interešu centros u.c. režīma momentos) Vērotā aktivitāte Skolotāja darbība Bērnu darbība Studenta secinājumi Roku vingrinājums. Uzdevumi: apgūt prasmi brīvi un pareizi turēt rokā krītiņus, apgūt iemaņas pieturēt papīra lapu ar brīvo roku. Spēlē pirkstiņspēli. Ar taisnām plaukstām rāda sev priekšā: Pašā priekšā, Sasit plaukstas: Tieši tā! Saliek kopā pirkstu galus, rokas slīpi katra uz savu pusi: Glīta, jauka mājiņa. Rokas uz augšu, saliektas elkoņos, plaukstas pavērstas viena pret otru, pirksti kopā: Sienas taisnas, atkal saliek kopā pirkstu galus, rokas slīpi katra uz savu pusi: Jumtiņš slīps, rokas tur kā iepriekš, bet atliec labās rokas rādītājpirkstu: Skurstenītis itin glīts. Rokas saliektas, plaukstas dūrītēs pie krūtīm, apļojot tās ceļ uz augšu: Bet no tā – ai, kas tad tas! Lieli dūmi paceļas. Izspēlē pirkstiņspēli. Bērni paši ielīmē mājas attēlu uz baltas lapas. Brīvi zīmējot ar apļveida kustībām, aizpilda lapas augšējo daļu. Manuprāt, ļoti laba pirkstiņspēle, atbilstoša dotajam uzdevumam. Skolotāja veiksmīgi strādā, aktīvi ievērojot, lai bērni strādājot nesasprindzinās un zīmējot roka kustas brīvi pleca, elkoņa un delnu locītavā.
