-
Filma kā nacisma propagandas palīglīdzeklis. Filmas "Olympia 1936" analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 5 |
1.1. | Sadrupinātā miera laikmets (1933-1936) | 5 |
1.2. | Filma kā nacisma propagandas palīglīdzeklis | 6 |
1.3. | Nacistu propagandas filma ‘’Olympia 1936’’ | 7 |
2. | PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA | 9 |
2.1. | Semiotikas analīze kā kvalitatīvā pētījuma metode | 9 |
3. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 10 |
3.1. | Pētījuma rezultātu apkopojums | 10 |
SECINĀJUMI | 12 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 13 | |
PIELIKUMI | 14 |
SECINĀJUMI
Propaganda ir ļoti ietekmīgs veids, kā paust savu ideoloģiju. Teorijā paustās idejas un pieņēmumi apstiprinājās praksē – filma ir visstiprākais propagandas veids. Ar filmu cilvēks var ne tikai redzēt, viņš var dzirdēt – dzirdēt mūziku, dzirdēt gaviles, balsi, tās intonācijas. To ļoti labi varēja redzēt, dzirdēt un just nacistu propagandas filmā ‘’Olympia 1936’’. Sākot ar prologu, kad Senās Grieķijas slavenā tēlnieka Mīrona skulptūra ‘’Uzvarētājs diska mešanā’’ lēnām pārtop ārieša rases pārstāvja ķermenī, paužot varenību un novērtību. Šajā brīdī cilvēks vēlas būt tāds pats, tas ir kā ideāls, uz to rodas vēlme tiekties. Rodas griba just līdzi un izdzīvot uzvaru. Filma cilvēkam rada emocionālu nostāju, viņš jūt filmas raidīto vēstījumu un tas iesakņojas viņa prāta. Pārsvarā visi filmā paustie vēstījumi pierāda – filma ir labākais masu medijs. Tas ietver lielu cilvēku skaitu, tas neierobežo pēc demogrāfiskā stāvokļa, vecuma, sociālā stāvokļa un nostājas. Arī tās izpausmes veids ir labāks par jebkuru citu masu mediju – tai ir vieglāk piekļūt, turklāt filma nenopūla cilvēka smadzenes, bet tieši otrādāk – tā liek atstābināties. Ja cilvēks iedomājas par rakstiska satura informāciju un audiovizuāla satura informācija, automātiski psihē nostrādā kāda funkcija, kas liek cilvēkam domāt, ka uzraksta izlasīšanai uz plakāta, vai ziņas izlasīšanai bukletā, ir jāpiepūla loģiskā domāšana, toties filmas uzdevums ir mūs relaksēt un baudīt materiālu. Turklāt, ar filmu propagadu var ietvert zemtekstā – tā konkrēti nepaudīs kādu ideju, teoriju vai ko citu. Tajā izmantos žestus, izteikumus, balss intonācijas – cilvēks to sapratīs pats, sapratīs tas, kas grib saprast un kam tas ir nepieciešams.
Kopumā vēlos teikt, ka nacisti izmantoja ļoti pareizu propagandas veidu. …
FILMA KĀ NACISMA PROPAGANDAS PALĪGLĪDZEKLIS. FILMAS ‘’OLYMPIA 1936’’ ANALĪZE Akadēmiskā rakstu darba mērķis: izprast, kā filma palīdzēja realizēt nacisma propagandu un kādi vēstījumi atrodami nacisma propagandas filmā ‘’Olympia 1936’’. Lai pētījums būtu veiksmīgs, ir izvēlēti mērķi:: • Darba teorētiskajā daļā sniegt ieskatu par laika posmu no 1933. gada līdz 1936. gadam, sniegt ieskatu par filmu kā nacisma propagandas palīglīdzekli, sniegt ieskatu nacistu propagandas filmu ‘’Olympia 1936’’; • Izvēlēties pētījuma metodoloģiju; • Izmantojot pētījuma metodes, analizēt filmu ‘’Olympia 1936’’ un saprast, kādi vēstījumi tajā pausti; • Apkopojot pētījuma rezultātus izveidot secinājumus.
