Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.03.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 1.
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 2.
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 3.
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 4.
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 5.
  • Конспект 'Cenu stratēģijas. Komplekta cena, divu etapu cena', 6.
Фрагмент работы

Redzams, ka uzņēmumam ir jāpārdod atsevišķi kartupeļus par 0,80 un mērci par 0,10 vai arī komplekta par cenu 1,10, jo ieņēmumi abos gadījumos ir vienādi – 2,70.
Ja patērētājam abu preču subjektīvā cena šķiet augsta vai arī zema, tad ir vienalga, vai pārdot preces komplektā vai atsevišķi. Ģeometriski šo likumsakarību izsaka līkne ar pozitīvu kāpumu (skatīt attēlu)
Gandrīz vienmēr cenas, kas veidojas piedāvājot komplektus ir zemākas, nekā, ja šīs preces tiktu pirktas atsevišķi, kas nozīmē, ka cilvēki “ietaupa” līdzekļus, vismaz tas tā tiek tiem ieskaidrots. Samazinās vienas vienības vidējās izmaksas, bet iztērētais naudas apjoms pieaug. Interesanta situācija šajā jautājumā ir datoru tirgū, kur ir iespējams iegādāties gan gatavus datorus, gan to detaļas uz izveidot savu vai arī kādam samaksāt, lai to izdara jūsu vietā. Bet rodas jautājums, ko labāk darīt? Samaksāt kādam uzņēmumam vai cilvēkam, kas izveidot komplektāciju vai pirkt jau gatavu?
Tāpēc, sadarbībā ar IT speciālistu Jāni Liepiņu, tika salīdzinātas dažādas iespējas kā izveidot dažādus datorus, kā arī tika salīdzinātas to izmaksas un aptuvenā iespējamā veiktspēja. …

Atlants