-
Estētiskās gaumes attīstīšana caur aušanu no dabas materiāliem
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Анотация | ||
Ievads | ||
1. | Psiholoģiskās attistības galvenie posmi | |
1.1 | Psihologiskās atīstības periodizācija | |
1.2 | Psihologiskās atīstības virzītājspēki | |
2. | Pusaudžu vecumposmu īpatnību vispārīgais raksturojums | |
2.1 | Personibas atīstības pusaudžu vecumā | |
2.2 | Mācību darba īpatnības un pusaudžu intelektuālā atīstība | |
3. | Estētiskās audzināšanas loma personības veidošanā | |
4. | Aušana | |
4.1 | Aušanā pieņemtie apzīmējumi | |
4.2 | Dabas materiāla daudzveidība | |
4.3 | Aužamā materiāla krāsošana | |
4.4 | Raksta veidošana audumā | |
4.5 | Auduma siešana | |
4.6 | Aužamais rāmis | |
5. | Dažādu vizuālās mākslas elementu saskaņošanas pamatprincipi izstrādājumos no dabas materiāla | |
5.1 | Krāsu saskaņošana | |
5.2 | Ritms | |
5.3 | Līdsvars,dinamika | |
5.4 | Vienotība | |
5.4.1 | Kontrasts | |
5.4.2 | Dominants | |
6. | Darbs ar dabas materiāliem rokdarbu stundās amatu skolā | |
7. | Valsts izglītības standarta izpēte un analīze | |
8. | Mācīšanā pielietojamās metodes | |
Secinājumi | ||
Izmantotās literatūras saraksts |
Augiem ir izcila nozīme visu mūsu planētas iemītniekiem, arī cilvēku dzīvē, jo bez augiem dzīvība uz Zemes nevarētu pastāvēt. Mūsu planēta Zeme ir zaļa. Zaļa augu valsts ir devusi mūsu planētai augsni, kas baro cilvēci un visu dzīvo uz zemes. “Ja zaļa lapotne kaut dažus gadus izbeigtu savas funkcijas, visa zemes lodes dzīvā radība un arī cilvēce ietu bojā – turklāt bojā eja būtu absolūta” – S.Kostičevs [17].
Mīlēt var tikai to, ko labi pazīst. Cilvēks, kas nezina augu nosaukumus un īpašības dabu neiemīlēs.
Skolas dabas mācību priekšmetu parasti māca bioloģijas priekšmetu skolotāji. Taču visai lietderīgi, šo tēmu ietilpināt visos mācību priekšmetos; to var izdarīt, ne tikai nekaitējot pamatpriekšmetiem, bet padarot to vēl interesantāku. Stingrus noteikumus dažkārt var neievērot, taču godīga attieksme pret dabu, ja tā radusies reizē ar māku lasīt, rakstīt, rēķināt, saglabājās cilvēka raksturā visu mūžu...
Kvalifikācijas darbam tika izvirzīts sekojošs mērķis – rosināt estētiskās gaumes attīstīšanu, izmantojot aušanu no dabas materiāla amatu mācību stundās Pildas pamatskolā 8.klasei.…
Darbā iekļauti: psiholoģiskais un pedagoģiskais aspektas strādājot ar pusaudžiem, kā arī materiāli, kas palīdzēs pasniegt rokdarbu stundas par tēmu "Aušana ar dabas materiāliem"
