Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.10.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 1.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 2.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 3.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 4.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 5.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 6.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 7.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 8.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 9.
  • Реферат 'Ritošais sastāvs', 10.
Фрагмент работы

Mūsdienās sistēmas riteņpāris – sliede monitoringam izmanto speciālus tenzometriskos riteņpārus. Katram ritošā sastāva pārbaudāmās vienības tipam (elektrovilciens, dīzeļvilciena vagons vai lokomotīve) jāizgatavo speciālu tenzometrisko riteņpāri, jo ir nepieciešama atbilstība pēc diametra (riteņa velšanās virsmas nodilums) un pēc nostiprināšanas veida (bukses mezgla konstrukcija). Speciālu tenzometrisko riteņpāru izmantošana un piegāde uz izmēģinājumu vietu prasa ievērojamus materiālos izdevumus, kā arī palielina gaitas dinamisko un stiprības izmēģinājumu sagatavošanas laiku.
Lai vienkāršotu izmēģinājumu sagatavošanu, tenzometriskā riteņpāra vietā tiek piedāvāts izmantot uz ritošā sastāva jau esošo (štata) riteņpāri. Uz štata riteņpāra ass tiek piedāvāts nostiprināt maināmu (uzliekamu un noņemamu) aprīkojumu, uz kura savukārt uzmontēta bezvadu mērīšanas un datu pārraides sistēma ar antenu.
Kravas vagona kustības ātrums izmēģinājumu laikā var sasniegt 120 km/st. Pie kam slodzes no tādiem ceļa negludumiem kā sliežu salaidumi un sliežu pārmijas, kā arī no riteņpāru formas defektiem (šļūces) tiek nodotas uz riteņpāri un noņemamo disku, kas cieši nostiprināts uz riteņpāra ass, var būt ievērojamas. Tāpēc, lai nodrošinātu mērīšanas sistēmas noņemamā aprīkojuma drošu ekspluatāciju, ir nepieciešams veikt noņemamā diska stiprības novērtējuma aprēķinus, kā arī veikt diska formas optimizāciju.
Mērīšanas sistēmas noņemamā diska konstrukcijas aprēķini tiek veikti ņemot vērā maksimālās iespējamās ekspluatācijas slodzes. Maksimālās slodzes darbojas vertikālā virzienā un veidojas sliedes un riteņa (šļūce) negludumu dēļ. Pie kam noņemamais disks uzņem atbilstošās riteņpāra slodzes, jo ir cieši nostiprināts.
Ja vilciena vagonam (izņemot motorvagonu vai tenderi ar rullīšu gultņiem) ir konstatēts izrāvums vai uzmetinājums, kas lielāks par 1 mm, bet nepārsniedz 2 mm, atļauts aizvest pasažieru vagonu ar ātrumu līdz 100 km/h, bet kravas vagonu ar ātrumu līdz 70 km/h līdz tuvākajam tehniskās apkopes punktam, kur ir ierīces riteņpāra nomaiņai.

Коментарий автора
Atlants