• Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes tiesas un citu tiesu kompetence

     

    Конспект6 Право

Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.01.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 1.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 2.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 3.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 4.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 5.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 6.
  • Конспект 'Konstitucionālās kontroles modeļi, tās īstenošanas pamatnoteikumi. Satversmes ti', 7.
Фрагмент работы

AT Senāta Administratīvo lietu departamenta pieteikums  Pieteikuma iesniedzējs uzskata, ka tiesības izvērtēt likumprojektu saturiski un atkarībā no vērtējuma to reģistrēt vai nereģistrēt ir ļoti būtiska funkcija. Satversmē vajagot būt redzamam ikvienam subjektam, kuram šādas tiesības piemīt. Ne CVK, ne tiesa Satversmē neesot norādīta kā šādas funkcijas veicēja. Būtu vajadzīgs īpašs pamatojums, lai varētu atzīt, ka tiesas funkcijās ietilpstvēlētāju iesniegtu likumprojektu izvērtēšana pēc satura. Satversmes tiesai vajadzētu būt tai, kuras ekskluzīvā kompetencē ietilpst šāda līmeņa tiesību jautājumu galīgā izšķiršana. Turklāt administratīvajai tiesai, ievērojot varas dalīšanas principu, esot jāatturas no likumprojekta satversmības pārbaudes, iekams tas nav pieņemts un kļuvis par likumu.
-ST spriedumā Nr.2013-06-01 norādīja, ka šāda kārtība nav pretēja varas dalīšanas principam un atbilst Satversmes 1.pantam  Ikvienam tiesību piemērotājam Satversme ir jāpiemēro tieši un nepastarpināti. Satversmes tiesa ir secinājusi, ka tieši vispārējās jurisdikcijas tiesu un administratīvo tiesu pienākums ir pārbaudīt, kā tiesību piemērotājs atklājis tiesību aktos lietota augstas juridiskās abstrakcijas pakāpes jēdziena saturu un vai šāds tiesību normas piemērošanas rezultāts ir saderīgs ar tiesiskas un demokrātiskas valsts pamatprincipiem. Satversmes tiesai ir ekskluzīva kompetence atzīt tiesību normas neatbilstošām augstāka juridiskā spēka tiesību normām un spēkā neesošām. Tomēr tiesību normu atbilstību augstāka juridiskā spēka tiesību normām izvērtē ne tikai Satversmes tiesa. Arī administratīvajai tiesai katras lietas ietvaros ir jāpārliecinās par piemērojamās tiesību normas atbilstību augstāka juridiskā spēka tiesību normām. Tikai tad, ja piemērojamā tiesību norma, pēc tiesas ieskata, atbilst Satversmei, tiesa to var piemērot. Proti, APL 104. panta pirmā daļa paredz, ka administratīvā tiesa šaubu gadījumā pārbauda, vai iestādes piemērotā vai administratīvajā tiesas procesā piemērojamā tiesību norma atbilst augstāka juridiskā spēka tiesību normām. Saskaņā ar šā panta otro daļu tiesa, ja tā uzskata, ka tiesību norma neatbilst Satversmei vai starptautisko tiesību normai, tiesvedību lietā aptur un nosūta motivētu pieteikumu Satversmes tiesai.

Коментарий автора
Atlants