-
Pakalpojuma līguma pilnveide pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 6 | |
1. | Pakalpojums un pakalpojuma līgums | 8 |
1.1. | Pakalpojuma līguma jēdziens | 11 |
1.1.1. | Pakalpojuma līguma būtiskās sastāvdaļas | 13 |
1.1.2. | Piegādātāja un Pasūtītāja pienākumi | 15 |
1.1.3. | Pasūtījuma nodošanas un pieņemšanas kārtība | 17 |
1.1.4. | Pakalpojuma līguma atcelšana | 20 |
2. | Pakalpojuma līguma sastādīšanas un slēgšanas tiesiskais regulējumus Latvijā | 24 |
3. | Pakalpojuma līguma pilnveide SIA "X" | 29 |
SECINĀJUMI | 34 | |
PRIEKŠLIKUMI | 35 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 36 |
SECINĀJUMI
Autors kvalifikācijas darbā pastiprinātu uzmanību pievērsīs tieši pakalpojuma līguma institūtam. Izvērtējot patreizējo stāvokli, autors ir konstatējis, ka pakalpojuma līgumi ir vieni no visizplatītākajām tiesību nodrošinājuma formām pakalpojuma nodrošināšanas jomā.
Tā kā augstākminētais līgums, galvenokārt, ir divpusējs, pastāv dažādas variācijas par tā satura pielāgošanu attiecīgajam līguma priekšmetam un nosacījumiem, kurus ievērojot, darījums tiks uzskatīts par notikušu. Autors uzskata, ka zināšanas par darījuma tiesiskajiem apstākļiem ir vispārnoderīgas, it īpaši profesionāla jurista darbā.
Lai gan Latvijas Republikas Civillikums visnotaļ plaši regulē pakalpojuma līguma noslēgšanas tiesiskos aspektus, tomēr pastāv dažādi tiesību normu interpretācijas viedokļi, arī tiesību doktrīnas, kas nereti tiek plaši pielietotas līguma apstrīdēšanas gadījumos. Kā būtisku apstākli autors min pakalpojuma sniedzēja un patērētāja noslēgtajā līgumā ietvertie netaisnīgie noteikumi, kas nav spēkā no līguma noslēgšanas brīža, bet līgums paliek spēkā, ja tas var pastāvēt arī turpmāk, kad izslēgti netaisnīgie noteikumi, tādā gadījumā maldinot patērētāju.
Jāatzīmē, ka saskaņā ar Preču un pakalpojumu drošuma likumu, ražotāja un pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt patiesu un pilnīgu informāciju par pakalpojumu (arī brīdinājumus), lai būtu iespējams novērtēt riskus, kas saistīti ar pakalpojuma izmantošanu normālā vai paredzamā to lietošanas vai izmantošanas periodā, ja šie riski nav uzreiz acīmredzami bez attiecīgiem brīdinājumiem, un veikt piesardzības pasākumus. Brīdināšana neatbrīvo no likumā noteikto pienākumu izpildes un atbildības.
Ja starp pakalpojuma sniedzēju un patērētāju rodas strīds par to, vai noslēgtajā līgumā ietvertie noteikumi ir netaisnīgi, jebkurai no līgumslēdzējām pusēm ir tiesības vērsties tiesā, bet patērētājs ir tiesīgs vērsties arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Darbā pieminētā uzņēmuma SIA “X” Pakalpojuma līgumā par transporta pakalpojumu ir atrunāts, ka Puses strīda gadījumā var vērsties tiesā, bet pēc autora domām, būtu pareizi arī norādīt, ka Pasūtītājam ir tiesības vērsties patērētāju tiesības aizsardzības centrā.
…
PAKALPOJUMA LĪGUMA PILNVEIDE PAKALPOJUMU SNIEGŠANAS UZŅĒMUMĀ Kvalifikācijas darba „Pakalpojuma līguma pilnveide pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā” mērķis ir izpētīt pakalpojuma līguma tiesisko regulējumu un pamatojoties uz esoša pakalpojuma līguma analīzes, sniegt priekšlikumus pakalpojuma līguma pilnveidei uzņēmumā SIA "X". Kvalifikācijas darba izstrādē autors izmanto monogrāfisko pētīšanas metodi, veicot literatūras un normatīvo aktu analīzi, kā arī veic iegūto datu salīdzinošo analīzi. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi ir saistīti gan ar pakalpojuma līguma sastādīšanas un slēgšanas tiesisko regulējumu Latvijā, gan arī ar pakalpojuma līguma jēdzienu, būtiskajām sastāvdaļām, pušu pienākumiem un atbildību, kā arī līguma atcelšanu un juridisko atbildību. Tāpat mērķa sasniegšanai tika izpētīti un analizēti literatūras avoti par Līguma pilnveidošanu saskaņā ar Civillikuma, Komerclikuma normām, kā arī pētīti un analizēti dažādi organizācijas iekšējie dokumenti un rīkojumi, kuri saistīti ar dažādiem SIA "X" līguma slēgšanas procesiem (kā piemēram, pakalpojuma līgums par transportlīdzekļa izmantošanu). Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs daļām. Sākumā autors kvalifikācijas darbā apraksta pakalpojumu un pakalpojuma līguma būtību, jēdzienu, tās galvenās sastāvdaļas, tuvāk pētot tiesisko normu ievērošanu līguma noformēšanā un Līguma Pušu attiecībās. Nākamajā kvalifikācijas darba nodaļā autors analizē Pakalpojuma līguma sastādīšanas un slēgšanas tiesisko regulējumu Latvijā. Savukārt kvalifikācijas daļas noslēdzošajā daļā autors analizē pakalpojuma līguma pilnveidi SIA "X". Kvalifikācijas darba noslēgumā apkopoti autora galvenie secinājumi par Pakalpojuma līguma izstrādes galvenajiem nosacījumiem tiesiskos darījumos ar Izpildītāju un Patērētāju, kā arī sniegti priekšlikumi, kas vērsti tieši uz veicamajiem uzlabojumiem SIA "X". Kvalifikācijas darba apjoms ir 36 lappuses, literatūras sarakstS, kas satur no 19 literatūras avotiem.
Pielikumu nav.