-
Izglītības socioloģija
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
I. | Izglītība kā sociāls institūts | 4 |
II. | Izglītības sistēma un tās funkcionēšana sabiedrībā | 6 |
1. | Izglītības sistēmas vispārīgais raksturojums | 7 |
III. | Mūžizglītība | 10 |
1. | Pieņem mūžizglītības politikas pamatnostādnes nākamajiem gadiem | 11 |
IV. | Izglītības politika | 13 |
V. | Vērtēšanas problēmas | 14 |
VI. | Izglītības saikne ar darba tirgu | 16 |
VII. | Socioloģiskie pētījumi izglītības jomā Latvijā | 18 |
1. | Pētījumi | 19 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotā literatūra | 26 |
Izglītības socioloģija, tā ir viena no socioloģijas nozarēm, kura apskata izglītību kā sociālu institūtu, izglītības sistēmu un tās funkcionēšanu sabiedrībā, mūžizglītību, izglītības politiku, vērtēšanas problēmas, izglītības saikni ar darba tirgu, kā arī socioloģiskos pētījumus izglītības jomā Latvijā. Arī es centos apskatīt sīkāk šīs izglītības socioloģijas apakšnozares.
Ikviens no mums zina, ka izglītība ir visa pamats, bez tās šodien „tikt uz augšu” ir ļoti grūti.
Izglītība kā sociāls institūts
Izglītības institūtu socioloģijā var skatīt kā vienu no indivīda socializācijas īstenotājiem, kurš sniedz cilvēka darba dzīvei nepieciešamās zināšanas un praktiskās iemaņas. Izglītība kā sociālais institūts parasti tiek uztverta kā sabiedrības sankcionēts organizāciju kopums, kurā realizējas dažādu veidu un līmeņu apmācība.
Izglītības statuss sociālajā realitātē cilvēces vēsturiskajā attīstībā ir būtiski mainījies. Radikāli situācija mainījās 19. gadsimta otrajā pusē, kad industrializācijas attīstība radīja nepieciešamību palielināt zināšanu apguves iespējamību krietni plašākam sabiedrības slānim.…
Izglītības socioloģija, tā ir viena no socioloģijas nozarēm, kura apskata izglītību kā sociālu institūtu, izglītības sistēmu un tās funkcionēšanu sabiedrībā, mūžizglītību, izglītības politiku, vērtēšanas problēmas, izglītības saikni ar darba tirgu, kā arī socioloģiskos pētījumus izglītības jomā Latvijā. Arī es centos apskatīt sīkāk šīs izglītības socioloģijas apakšnozares. Ikviens no mums zina, ka izglītība ir visa pamats, bez tās šodien „tikt uz augšu” ir ļoti grūti.
