Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.11.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Špikeris uzņēmējdarbības ekonomikā', 1.
  • Конспект 'Špikeris uzņēmējdarbības ekonomikā', 2.
  • Конспект 'Špikeris uzņēmējdarbības ekonomikā', 3.
Фрагмент работы

Produkta jēdziens
Produkts ir viss, kas tiek saņemts maiņas ceļā — taustāms un netaustāms, ieskaitot psiholoģiskus, fizioloģiskus un sociālus ieguvumus. Produkts var būt prece vai pakalpojums (sadzīves, komunālais, informācijas, advokāta, ārsta, utt.).
Lai sekmīgi realizētu produktu, vispirms ir jānoskaidro, kāds produkts ir nepieciešams tirgū. Jāizpēta piedāvāto preču un pakalpojumu tirgus, jāanalizē mikro- un makrovide. Šāda analīze var palīdzēt atrast tirgus nišu.
Tirgus niša ir pastāvošā tirgus sektors, pozīcija, kuru uzņēmējs vēlas iekarot. Tā ir kāda tukša vieta attiecīgās preces (pakalpojuma) tirgū. Tirgus niša var atspoguļot tās specifiskās produkta īpašības vai priekšrocības, ar kuru palīdzību var konkurēt, tos īpašos iemeslus, kāpēc pircējs tam dos priekšroku salīdzinājumā ar konkurenta produktu. Tirgus niša var atspoguļot arī citus marketing-mix elementus — cenu, produkta realizēšanas vietu, apkalpošanu, garantijas u.c.
Produkta diferenciācija ir produkta atšķirības panākšana līdzīgu produktu vidū. Tas ir viens no paņēmieniem, kā veidot savu tirgus nišu. Jūsu produktam ir jāatšķiras no citiem. Ja trūkst atšķirību, klientam būs maz iemeslu vai to nebūs vispār izvēlēties jūsu preci konkurējošo vidū. Produkta atšķirības var būt reālas (izskats, garša, smarža) vai šķietamas, ko panāk ar cenu veidošanu vai vizuālām atšķirībām, ko dod iesaiņojums.
Mārketinga pasākumus ietekmē vēl viens ar produktu saistīts faktors — produkta dzīves cikla stadijas.
Produkta dzīves cikls ir periods, kad produktu var iegādāties tirgū.
Dzīves cikla sākumā pēc produkta parasti nav liels pieprasījums. Zinot stadiju, kurā produkts atrodas, var plānot pareizo mārketinga taktiku. Produkta dzīves ciklu var attēlot grafiski.
Ieviešana ir periods, kad produkts parādās tirgū un pakāpeniski palielinās tā pārdošanas apjoms. Uzņēmums šajā laikā gandrīz nesaņem peļņu, jo ar produkta ieviešanu ir saistītas lielas izmaksas. Ieviešanas stadijā mārketinga pasākumi ir koncentrēti uz informēšanai par produktu, tā īpašībām, priekšrocībām.…

Коментарий автора
Atlants