-
Uzmanības noturības veicināšanas pedagoģiskās iespējas 6-7 gadu veciem bērniem
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 1 | |
1. | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa būtība un komponenti | 3 |
2. | Uzmanības jēdziena raksturojums | 8 |
2.1. | Uzmanības veidi | 10 |
2.2. | Uzmanības attīstības īpatnības 6-7 gadu veciem bērniem | 13 |
3. | Pētījuma par 6-7 gadu vecu bērnu uzmanības noturības attīstīšanu rezultāti un to interpretācija | 19 |
3.1. | Uzdevumi uzmanības sekmēšanai 6-7 gadu veciem bērniem | 19 |
3.2. | Pētījuma metodikas un respondentu izlases raksturojums | 24 |
3.3. | Uzmanības līmeņa atkārtota diagnosticēšana pēc veiktās aprobācijas | 29 |
Secinājumi | 38 | |
Ieteikumi | 39 | |
Izmantotā literatūra | 40 |
Secinājumi
1. Pedagoģiskais process pirmskolā ietver sevī izglītošanas, audzināšanas un vispārējās attīstības, nevienu no tiem nevar izcelt kā būtiskāko, jo visi ir savstarpēji saistīti. Pedagoģiskajā procesā nozīmīga loma ir savstarpējai mijiedarbībai starp bērniem un pedagogiem, bērniem savā starpā, pozitīva savstarpējā mijiedarbība nodrošina pozitīvas mācību vides veidošanos.
2. Pirmskolas izglītības posmā bērna dzīves neatņemama sastāvdaļa ir rotaļa, uz tām balstās arī mācību process, kā arī nodarbībām ir jābūt interesantām, dažādām, izmantojot izteiksmīgus uzskates materiālus.
3. Uzmanības jēdziens ir samērā komplekss, un tas ir priekšnosacījums ikvienai cilvēka apzinātai darbībai. Tiek izšķirti tīšās, netīšās un pēctīšās uzmanības veidi. Pirmskolas izglītības procesa ietvaros būtu jāattīsta tieši tīšā uzmanība. Tīšajai uzmanībai ir raksturīgs mērķtiecīgums, organizētības ievirze un noturība. Tīšā uzmanība ir svarīgs priekšnosacījums veiksmīgai mācību vielas apguvei.
4. Veicot pētījumu pirmskolas izglītības iestādē, darba autore secināja, ka lielākajai daļai bērnu ir raksturīgs vidējs un zems uzmanības noturības līmenis, tomēr veicot mērķtiecīgu darbību ar apkopotajiem uzmanības attīstīšanas uzdevumiem, bērnu uzmanības noturības līmeni izdevās uzlabot. Tas nozīmē, ka organizēts, mērķtiecīgs darbs, izmantojot dažādus uzdevumus, pozitīvi ietekmēt 6-7 gadus vecu bērnu uzmanības noturību.
5. Veicot pirmskolas pedagogu anketēšanu, darba autore secina, ka lielākā daļa pedagogu savā darbā sastopas ar bērnu uzmanības nenoturības problēmu, kuru viņi cenšas risināt, izmantojot dažādas metodes un integrējot dažādas prasmes un iemaņas.
…
Pirmskolas izglītības iestāžu pedagogi savā darbā aizvien vairāk sastopas ar situācijām, kad bērniem ir grūtības koncentrēties kādam uzdevumam vai veikt konkrētas darbības, viņiem ir grūtības koncentrēties, uzmanību ir ļoti viegli novērst uz apkārtnē esošajiem stimuliem. Uzmanības traucējumu izpausmju spilgtāka parādīšanās tieši pirmskolas un sākumskolas vecumā ir izskaidrojama ar to, ka tieši šajā vecumā bērniem no rotaļāšanās savā nodabā nākas pāriet uz nopietnāku mācību darbu, kur ir nepieciešams koncentrēties un veikt uzdevumus, kas prasa ilgstošu garīgu piepūli, ne vienmēr ir iespēja darīt tikai to, ko bērns vēlas.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.