-
Prakses atskaite kadastrā
Nr. | Название главы | Стр. |
ievads | 2 | |
1. | Pasūtījumu pieņemšana klientu apkalpošanas centrā | 3 |
2. | Būvju un telpu grupu kadastrāla uzmērīšana | 5 |
3. | Kadastra karte | 8 |
4. | Nekustamā īpašuma Kadastra informācijas sistēmas teksta daļa | 9 |
4.1. | Īpašumi (zemes īpašumi, būvju īpašumi un dzīvokļu īpašumi) | 9 |
4.2. | Nekustamā īpašuma lietošanas mērķi | 10 |
4.3. | Zemes lietošanas veidi | 10 |
4.4. | Nekustamā īpašuma apgrūtinājumi | 10 |
4.5. | Zemes, būvju kadastrālā vērtība Kadastra informācijas sistēmā | 11 |
4.6. | Nodokļu maksātāju sarakstu sastādīšana | 12 |
5. | kadastra tehniskās dokumentācijas sakārtošana arhīvā | 14 |
6. | Paātrināti privatizēto dzīvokļu reģistrācija | 15 |
7. | Zemes kadastrālā uzmērīšana | 16 |
nobeigums | 17 | |
izmantotā literatūra | 18 |
1.Pasūtījumu pieņemšana klientu apkalpošanas centrā
Klientu apkalpošanas centrs (turpmāk tekstā- KAC), strādā pamatojoties uz „Nekustamā īpašuma Valsts kadastra likumu”, MK noteikumiem Nr. 147 „Noteikumi par Valsts zemes dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”, MK noteikumiem Nr. 727 „Samaksas kārtība par Valsts zemes dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem”, MK noteikumiem Nr. 182 „Noteikumi par nekustamā īpašuma objekta noteikšanu”, ja šajos noteikumos kaut kas nav noteikts, tad to reglamentā Civillikums. VZD ir izstrādājis Klientu apkalpošanas standartu un sastādījis klientu apkalpošanas konsultanta amata aprakstu (skat. Pielikumā Nr. 1 un 2). Klienta apkalpošanas speciālistam jābūt ar vispārīgām zināšanām un, manuprāt, ar ļoti stabilu psiholoģisko stāvokli, komunicējot ar neapmierinātiem klientiem. KAC sastāv no vienas datu izsniegšanas daļas un četrām klientu pieņemšanas daļām: Rīgas pilsētas pasūtījumu pieņemšana daļa, Rīgas rajona pasūtījumu pieņemšanas daļa, mērniecības darbu pieņemšanas daļa un pasūtījumu pieņemšana informācijai no kadastra kartes, detālplānojumi, zemes ierīcības projekti. …
Nekustamā īpašuma valsts kadastrs ir vienota uzskaites sistēma, kas nodrošina aktuālu oficiālo teksta un telpisko datu iegūšanu, uzturēšanu un izmantošanu par Latvijas Republikas teritorijā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, to sastāvā ietilpstošām zemes vienībām, būvēm, telpu grupām un zemes vienības daļām, kā arī to īpašniekiem, tiesiskajiem valdītājiem un lietotājiem, nekustamā īpašuma nodokļa objektiem un nodokļa maksātājiem. Kadastra prakses galvenais mērķis ir papildināt augstskolā iegūtās teorētiskās zināšanas ar praktiskām zināšanām. Ar kadastra darbību iepazinos LR VZD Lielrīgas reģionālajā nodaļā, mans uzdevums astoņu dienu laikā bija iepazīties ar sekojošiem VZD darba veidiem: pasūtījumu pieņemšanu klientu apkalpošanas centrā (KAC), būvju un telpu grupu kadastrālā uzmērīšanu, kadastra karti, nekustamā īpašuma Kadastra informācijas sistēmas teksta daļu, kadastra tehniskās dokumentācijas sakārtošana arhīvā, paātrināti privatizēto dzīvokļu reģistrāciju, kā tas noteikts prakses programmā.
