Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Konkurences veidi un to raksturojumi | 5 |
1.1. | Konkurence un tās veidi | 5 |
1.1.1. | Pilnīga konkurence | 6 |
1.1.2. | Monopols un monopsons | 7 |
1.1.3. | Oligopols un oligopsons | 8 |
1.1.4. | Monopolistiskā konkurence | 10 |
1.2. | Pieprasījums | 11 |
1.2. | Piedāvājums | 12 |
2. | Konkurence Siguldas novadā | 13 |
3. | Ēdināšanas uzņēmumi | 15 |
3.1. | Ēdināšanas uzņēmumu vērtēšanas kritēriji | 15 |
3.2. | Apskatītie restorāni un to raksturojums | 16 |
3.2.1. | Kropotkins | 16 |
3.2.2. | Kaķu māja | 17 |
3.2.3. | Hotel Segevold restorāns | 18 |
3.2.4. | Bīriņu pils restorāns | 20 |
3.2.5. | Kafija, tēja | 20 |
3.3. | Konkurētspējīgākais restorāns un kafejnīca | 22 |
4. | Viesnīcas | 23 |
4.1. | Viesnīcu vērtēšanas kritēriji | 23 |
4.2. | Apskatītās viesnīcas un to raksturojumi | 24 |
4.2.1. | Viesnīca Melnais kaķis | 24 |
4.2.2. | Viesnīca Sigulda | 25 |
4.2.3. | Viesnīca Pils | 26 |
4.2.4. | Viesnīca Segevold | 28 |
4.2.5. | Viesnīca Aparjods | 29 |
4.3. | Konkurētspējīgākā viesnīca | 30 |
5. | Secinājumi un priekšlikumi | 32 |
5.1. | Secinājumi | 32 |
5.2. | Priekšlikumi | 33 |
Pielikums | 34 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 38 |
Tūristu skaits Latvijā patstāvīgi palielinās, vairāk ceļo ne tikai vietējie iedzīvotāji, bet arī Latvijā ieplūst vairāk ārzemju tūristi. Daudzi ceļotāji apskatījuši Latvijas galvaspilsētu vēlas redzēt arī kādu mazumiņu no vietējās dabas un parasti viņiem tiek ieteikts apmeklēt Siguldu. Pilsēta ir ļoti izdevīgā ģeogrāfiskajā stāvoklī – tā ir netālu no Rīgas un tajā ir ērti nokļūt. Tāpat Siguldā un Siguldas novadā tiek piedāvātas ļoti dažādas nakšņošanas iespējas, un ne velti – šajā novadā ir dažādi tūrisma objekti – muzeji, pilis, aktīvās atpūtas bāzes(velomaršruti, slēpošana, zirgu izjādes, ūdenstūrisms) un citas aktivitātes, kuras piesaista ceļotājus.
Ir loģiski, ka vietas, kuras piesaista ceļotājus, piesaista arī uzņēmējus no ēdināšanas un naktsmītņu sektora. Saskaņā ar Siguldas tūrisma informācijas centra datiem, Siguldas novadā ir 8 viesnīcas, 13 viesu nami, 4 brīvdienu mājas un 2 jauniešu viesnīcas, kā arī 11 restorāni un 6 kafejnīcas.
Darba autora mērķis ir noteikt kā šie uzņēmumi konkurē savā starpā, kādā veidā cenšas piesaistīt klientu un noteikt autoraprāt veiksmīgākos uzņēmumus savā nozarē.
Lai sasniegtu mērķis, autors ir iepazinies ar uzņēmuma piedāvājumu, personīgi apmeklējot katru apskatīto uzņēmumu. Lai informācija būtu objektīva, autors ir veicis intervijas ar uzņēmuma pārstāvjiem un pats apskatījis uzņēmuma piedāvājumu.
Darba veikšanas periods: 27.02.2009. – 05.04.2009.…
Studiju darbs. Konkurence Siguldas novada tūrisma un viesmīlības sektorā. Viesnīcu, viesu namu un restorānu salīdzinājums, secinājumi un priekšlikumi
