Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | VALSTS CIVILDIENESTA VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS | 4 |
2. | CIVILDIENESTA ATTĪSTĪBA LATVIJĀ | 7 |
3. | IERĒDŅA JĒDZIENS UN VEIDI | 12 |
4. | VALSTS CIVILDIENESTA ATTIECĪBU NODIBINĀŠANA UN IZBEIGŠANA | 13 |
5. | IERĒDŅA TIESĪBAS, PIENĀKUMI UN ATBILDĪBA | 15 |
6. | DARBS VALSTS UN PRIVĀTAJĀ SEKTORĀ | 17 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 18 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 19 |
Referāta mērķis ir atspoguļot valsts pārvaldes būtību un ierēdņa lomu tajā. Svarīgi ir arī saprast ierēdniecības pozitīvas puses, kā ari atškirību starp valsts pārvaldē strādājošajiem un privātaja sektorā nodarbinātajiem.
1.VALSTS CIVILDIENESTA VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS
Jebkurā demokrātiskā valstī civildienests ir nozīmīga izpildvaras daļa. Izpildvara iedalās politiskajā valdībā un publiskajā pārvaldē. Politiskā valdība ietver Saeimas apstiprinātu ministru prezidentu, ministrus, kā arī viņu biroju darbiniekus, padomniekus, palīgus un preses sekretārus. Savukārt publiskā pārvalde aptver ministrijas, to padotībā esošas iestādes, neatkarīgas pārvaldes iestādes un nepolitiskos šo iestāžu darbiniekus. Ierēdņu un citu publiskajā pārvaldē strādājošo darbinieku pamatfunkcija ir politikas īstenošana. Politikas īstenošana nozīmē politiķu pieņemto likumu un citu normatīvo aktu ieviešana dzīvē, to piemērošana konkrētām situācijām. Publiskā pārvalde arī ir diezgan cieši iesaistīta politikas veidošanā, jo lielāko daļu Saeimas pieņemto likumu ir izstrādājuši ierēdņi.1 …
Darbā aprakstīts valsts civildienesta vispārējs raksturojums, tā attīstība Latvijā. Analizēts ierēdņa statuss un salīdzināts darbs valsts sektorā ar privāto sektoru.
