-
Kravu iekraušanas metodes vagonos
Конспект13 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Vagonu veidi un to izmantošanas iespējas | 4 |
2. | Kravas iekraušana vagonos | 9 |
3. | Transporta līdzekļi auto-dzelzceļa pārvadājumu novitātes | 15 |
Bezvagonu tehnoloģijas | 16 | |
4. | Kontreileru sistēmas | 19 |
Kontreileru dažādība valstīs | 20 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 23 |
Dažās valstīs puspiekabju pārvadāšanai izmanto specializētās platformas ar segtu grīdu (4.36. att. c), kas ir derīgas tikai puspiekabju pārvadāšanai. Puspiekabju aizmugurējās dubultās asis pa slīpo laukumu nolaižas vagona iekraušanas laukumā.
Iepriekš norādītie transportēšanas veidi paredz tikai horizontālu automobiļu ritošā sastāva pārkraušanu.
Vācijā kontreileru pārvadāšanai izmanto sekojošu tipu platformas:
- divasu ar slīpo grīdu L-608 tipa (4.36. att. d);
- četrasu ar slīpo grīdu S-703 tipa (4.36. att. e);
- astoņasu ar horizontālo pazemināto grīdas līmeni S-702 tipa (4.36. att. f)
Vācijā izstrādā arī citu tipu kontreileru vagonu konstrukcijas. Kontreileru transportēšanai pa Eiropas dzelzceļiem ir izstrādāti sekojoši specializēto vagonu tipi:
- četrasu platforma ar slīpo grīdu, kuru konstrukcija nodrošina puspiekabju pārvadāšanu;
- četrasu platforma ar segtu grīdu, kas paredzēta puspiekabju vai kontreileru pārvadāšanai ir vienkāršāka un lētāka pēc konstrukcijas (4.36. att. g), šīs platformas konstrukciju ir izstrādājusi Vācijas un Francijas speciālisti, un ir aprēķināta ne tikai kontreileru un puspiekabju pārvadāšanai, bet arī 1A tipizmēra lieltonnāžas konteineru pārvadāšanai;
- četrasu platforma ar horizontāli samazinātu grīdas līmeni, paredzēta autovilcienu pārvadāšanai slēgtos maršrutos, kas kursē pa Eiropas valstu dzelzceļiem (4.36. att. h).
…
Dzelzceļa transports ir viens no perspektīvākajiem sauszemes transporta veidiem gan drošības, gan ekoloģiskajā ziņā. Tam ir liela nozīme Latvijas ekonomikā. Dzelzceļš transportē ievērojamu apjomu kravu. Tā lielākā priekšrocības ir pārvadāt kravu lielos attālums (visizdevīgāk 100 līdz 500 km) ar zemākām izmaksām, kā transportējot kravu ar auto vai gaisa transporta palīdzību. Parasti pa dzelzceļu tiek transportēta nafta un tās produkti, akmeņogles, labība un automašīnas.Vagonu iedalījums ir diezgan plašs, bet tos var izdalīt divās lielās grupās: pasažieru pārvadājumu un kravas pārvadājumu vagoni. Tālāk šīs divas lielās grupas var izdalīt sīkāk.
