-
Mācīšanās stili
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Pētījuma rezultāti | 4 |
1.1. | Piesavinošais mācīšanās stils | 4 |
1.2. | Pārveidojošais mācīšanās stils | 5 |
1.3. | Rezultāti ar vairākiem mācīšanās stiliem | 5 |
1.4. | Izplatošais mācīšanās stils | 7 |
Nobeigums | 10 | |
Izmantotā literatūra | 11 |
Pārdomu pilns vērīgums iesniedzas 100% lokā. Dominējošais ir izplatošais mācīšanās stils. Pārveidojošais mācīšanās stils neizpaužas vispār. „Sapņotājs” un „domātājs” gandrīz vienlīdzīgās pozīcijās. Šai personai patīk mācīties vērojot un klausoties, mācīšanās nelabprāt notiek ar praktisku darbošanos. Tā kā Pārdomu pilns vērīgums ir 100% lokā, tas nozīmē, ka šai personai tas spilgti izpaužas, tātad nepatīk diskusijas, lomu spēles, reglamentētas nodarbības. Bet persona labprāt pārdomā un vērtē notiekošo .
Jānorāda, ka Pārdomu pilns vērīgums dominē visos šā pētījuma rezultātos. Pārdomu pilns vērīgums ir procentuāli augstākajā lokā katrā rezultātā, bet daļā rezultātu Pārdomu pilns vērīgums ir līdzīgās pozīcijās ar citām mācīšanās stilu kategorijām.
Nobeigums
Šajā pētījumā lielāko grupu veido izplatošais mācīšanās stils, kopā septiņiem cilvēkiem. Personas, kurām dominējošais ir izplatošas mācīšanās stils, ir tiesību zinātņu studentes. Šāds mācīšanās stils atbilst jurista profesijai, jo ir nepieciešams aplūkot situāciju no visām pusēm un viedokļiem, un tikai tad izdarīt secinājumus. Šādām personām patīk situācijas, kurās ir nepieciešama radoša pieejam un jaunas idejas . Personas, kurām dominē izplatošais mācīšanās stils, savu profesionālo darbību labprāt saista ar mākslu vai humanitārajām zinātnēm .
Šajā pētījumā piedalījās personas, kuras jau ir ieguvušas augstāko izglītību, turklāt studijas tiek turpinātas maģistrantūrā, kas norāda uz to, ka tāds mācīšanās veids, kā lekcijas viņām ir pieņemams. To apstiprina arī fakts, ka pētījuma rezultātos dominēja Pārdomu pilns vērīgums - šādas personas parasti izvēlas lekcijas kā mācīšanās veidu . Mācīšanās notiek vērojot un klausoties .
…
Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot dominējošo mācīšanās stilu. Pētījums tika veikts aptaujājot desmit cilvēkus. Anketu aizpildīja 22 - 23 gadus vecas sievietes, kuras ir ieguvušas augstāko izglītību (bakalaura grādu) un šobrīd turpina studijas maģistrantūrā. Deviņas personas studē tiesību zinātni, bet viena pedagoģiju. Pētījums par mācīšanās stiliem tika veikts pēc D.Kolba metodes, iedalot tos šādi – pārveidojošais, izplatošais, piesavinošais un pielāgojošais mācīšanās stils .
