Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.03.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Starptautiskais transporta uzņēmuma "AirBaltic"', 1.
  • Конспект 'Starptautiskais transporta uzņēmuma "AirBaltic"', 2.
  • Конспект 'Starptautiskais transporta uzņēmuma "AirBaltic"', 3.
  • Конспект 'Starptautiskais transporta uzņēmuma "AirBaltic"', 4.
  • Конспект 'Starptautiskais transporta uzņēmuma "AirBaltic"', 5.
Фрагмент работы

4. Statistika.
Kopš kompānijas dibināšanas līdz 2001. gadam airBaltic strādāja tikai ar zaudējumiem, kas saistāms ar lielajām investīcijām uzņēmuma darbības attīstībā. 2001. gadā uzņēmums pirmo reizi gadu noslēdza ar peļņu, kas sastādīja 56 000 Ls. 2002. gadā peļņa bija pieaugusi jau gandrīz 8 reizes un veidoja 406 000 Ls. Arī 2003. gadā kompānijas peļņas / zaudējuma aprēķinā bija vērojamas ļoti pozitīvas tendences – uzņēmuma peļņa togad bija 1,2 miljons Ls. 2004. gads, kad tika iegādātas vairākas jaunas lidmašīnas, kompānijai noslēdzās ar 850 000 Ls lieliem zaudējumiem, taču jau 2006. gadā uzņēmuma peļņa bija vairāk nekā 4 miljonus Ls liela (airBaltic 2011, ER). Jaunākie dati liecina, ka 2010. gadā airBaltic ir strādājis ar 34,2 miljonu Ls lieliem zaudējumiem, kam par iemeslu ir uzņēmuma iespaidīgās finanšu saistības (DELFI 2011, ER).
Miljono pasažieri airBaltic sagaidīja 2001. gadā, gandrīz 6 gadus pēc uzņēmuma dibināšanas. Savukārt 2005. gadā miljons pasažieri tika apkalpoti jau gada laikā, bet 2007. gadā salīdzinot ar 2006. gadu pasažieru skaits bija jau dubultojies un pirmo reizi pārsniedza 2 miljonus. 2005. gadā veiktā airBaltic statistika liecināja, ka kompānijas desmit gadu pastāvēšanas laikā ir veiktas 99 000 pacelšanās un nolaišanās, nolidotas 135 000 stundas un 70 miljoni km, jeb 1747 reizes apkārt zemeslodei, jeb 182 reizes līdz Mēnesim. 2010. gada tika pārvadāti vairāk kā 3 miljoni pasažieru. Lidojumu skaits 2011. gada oktobrī bija 4667, kas ir par 1% mazāk salīdzinot ar 2010. gada oktobri. Savukārt laika posmā no 2011. gada janvāra līdz oktobrim lidojumu skaits salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu ir audzis par 1% un to skaits ir veidojis 48 391. Līdz šī gada oktobrim kompānija ir apkalpojusi 2 951 912 pasažierus, kas salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu laika periodu ir par 6% vairāk (airBaltic 2011, ER). Audzis ir arī vietu piepildījums lidmašīnā (2011. gadā – 75%, 2010. gadā – 69%). airBaltic lidojumu 15 minūšu punktualitātes rādītājs 2011.gada martā bija 90,2%. Tas norāda, ka vairāk nekā 90 no 100 airBaltic reisiem martā izlidoja plānotajā laikā vai ar ne vairāk kā 15 minūšu aizkavēšanos (Baltic News Network 2011, ER).

Коментарий автора
Atlants