Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Tūrisma nozares vispārīgs apraksts | 4 |
1.1. | Tūrisma būtība | 4 |
1.2. | Tūrisms Latvijā | 4 |
1.3. | Tūrisma nozares nosacījumi tās attīstībai | 5 |
1.4. | Tūrisms un reģioni | 7 |
1.6. | Latvijas tūrisma firmas un to specializācija | 8 |
1.7. | Tūrisma nozares IKP | 12 |
2. | Ekonomiskā rādītāja aprēķins | 13 |
3. | Testi | 17 |
1.pielikums | 17 | |
3.pielikums | 24 | |
4 | Secinājumi | 24 |
5. | Izmantotās literatūras saraksts | 25 |
Pašreiz tūrisms ir viena no vadošajām tautsaimniecības nozarēm pasaules valstu ekonomikā. Dažās valstīs tūrisms ar darbu nodrošina lielu daļu vietējo iedzīvotāju, kā arī dod vislielāko iekšzemes kopproduktu, pārsvarā tās ir siltā klimata valstis, kurās ir daudz kūrortpilsētu, valstis ar bagātu kultūras mantojumu.
Latvijā tūrisms vēl nav pietiekami attīstīta nozare, to skaidro ar faktu, ka pēc neatkarības atgūšanas valsts ekonomika no komandekonomikas pārgāja uz tirgus ekonomiku, kas radīja parmaiņas valsts tautsaimniecībā. Šobrīd Latvijā darbu ir uzsākušas daudz tūrisma firmas, kas nodarbojas gan ar ienākošo, gan izejošo tūrismu, tādējādi attīstot šo nozari, lai tā ieņemtu tik pat nozīmīgu vietu Latvijas tautsaimniecībā kā citur pasaulē. Latvijas vārda popularizēšana pasaulē, ārzemju tūristiem liek atklāt Latviju par skaistu un kultūras mantojumiem bagātu zemi, tas veicina ienākošā tūrisma attīstību, taču izejošā tūrisma veicināšanai ir nepieciešama iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšana.
Tūrisms ir pakalpojumu un produktu komplekss, kas kalpo, lai apmierinātu patērētāju, uzņēmumu un sabiedrības pieprasījumu pēc iekšzemes un ārvalstu ceļojumiem. Tūristu vajadzību dažādība un tas, ka ar tūrismu saistītie pakalpojumi un produkti tiek pirkti un pirms ceļojuma, ceļojuma laikā un pat atgriežoties no tā, tūrisma nozari padara par tādu, kas caurvij visus tautsaimniecības sektorus.…
Organizējot tūrisma politiku valstī, ir jāņem vērā divi šādi faktori: • starptautisko tūristu plūsmas pieaugums ir sagaidāms straujāks nekā vietējā tūrisma attīstība valstī sakarā ar vidējā Latvijas iedzīvotāja relatīvi mazo maksātspēju, tāpēc tās valstis, kas nav bagātas ar izejvielu un dabas resursiem, savu stratēģiju virza, lai veicinātu tūrisma industrijas attīstību;
