-
Skolas mediatēkas izveidošana
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1.nodaļa. | Skolas mediatēkas izveidošanas un izmantošanas perspektīvas | 5 |
1.1. | Telekomunikatīvo sakaru nodrošinājums | 7 |
1.2. | Informācijas avotu pieejas organizēšana | 9 |
2.nodaļa. | Skolas mediatēkas izveidošana | 10 |
2.1. | Skolas mediatēkas radīšanas etapi | 10 |
2.2. | Mediatēkas struktūra | 12 |
3.nodaļa. | Skolas mediatēkas e-katalogu saturs un to izmantošana | 13 |
3.1. | Skolas e-katalogi | 13 |
3.2. | Skolas mediatēkas izmantošanas pētīšana | 14 |
4.nodaļa. | No tradicionālā fonda līdz mūsdienu informācijas resursiem | 20 |
4.1. | No VHS uz DVD | 20 |
4.2. | Disku virsmas noformējums | 22 |
4.3. | Skolas mediatēkas emblēma | 24 |
Secinājumi | 25 |
Internetā maz pieejama informācija par to, cik skolas Latvijā ir izveidojušas savu mediatēku, taču ir ļoti plaša un vispusīga informācija par Krievijas skolām. Daudzos reģionos (Perma un Permas apgabals, Samāra, Toljatti, Kaluga u.c.) mediatēka nav nekas jauns un neparasts, bet ir ļoti nepieciešama un ērta darba forma. Parasti mediatēkā apvienoti visi iespējamie skolas informāciju veidi: bibliotēka, fonotēka, videotēka, kompjūtercentrs, telekomunikāciju centrs (skolas lokālais datortīkls), televīzijas sistēma un radiocentrs.
Mediatēka, līdzīgi kā internets, sevī ietver svarīgu informāciju, un galvenais, ka šo informāciju iespējams daudz ātrāk un vienkāršāk atrast, salīdzinot ar grāmatām. Mediatēkā informāciju var sakārtot tā, lai tā būtu vienkāršāk atrodama un pieejama. Tā neaizņem tik daudz vietas, kā tas ir ar grāmatām. Šo informāciju var izmantot vienlaicīgi daudzi lietotāji.…
Darbā ir aprakstīta skolas mediatēkas izveide, tās darbība.
