Tāpat kā tirgū iegādājas preces, to pašu izdarīja ar paklpojumiem -iekļāva kopējā tirgus sistēmā. Paklpjumu ekonomiku veido daudz un dažāda nozares -profesionālais darbs (juristu, grāmatvežu), transporta pakalpojumi (auto noma), komunikācijas, veselības aprūpe, bērnu pieskatīšana, brīvā laika pavadīšanas veidi (ceļošana) un citi. Līdz ar elektroniskās komercijas un sarežģītu datu atgriezeniskās saites mehānismu parādīšanos pakalpojumi ir ieguvuši jaunu formu un kļuvuši par daudzveidīgām ilgtermiņa attiecībām starp pakalpojumu sniedzējiem un klientiem. Pakalpojumiem ir liela nozīme. Reizēm prece var kļūt par pakalpojumu, piemēram, auto vai dzīvoklis, kas tiek izīrēts. Tāpat ikdienā saskaramies ar to, ka pērkot preci, automātiski tiek nopirkts arī pakalpojums, piemēram, pērkot telefonu, tiek noslēgts pieslēguma līgums, par kuru turpākos mēnešus ir jāmaksā. Klienti biežāk meklē iespēju pavadīt laiku, nevis iegūt materiālu lietu. Pārorientāšanās no ražošanas uz paklpojumu sniegšanu, uzņēmumiem ļauj ietaupīt lielus resursus, samazināt ražošanas rezultātā radušos izplūdes gāzu un atkritumu daudzumus, tādējādi nenodarot tik lielu kaitējumu apkārtējai videi. Tā vietā, lai vietu un lietas uzskatītu par precēm mainītu tās tirgū, paklpojumu ekonomika nodrošina pieeju cits cita laikam un profesionālajām zināšanām, aizņemoties visu nepieciešamo, uzskatot katru lietu par darbību vai notikumu, ko mēs iegādājamies uz noteiktu laiku.14 …
Vieni no svarīgākajiem ražošanas pastāvēšanas pamatnocacījumiem ir 4 lielie jautājumi-ko un cik daudz ražot, kādi būtu labākie ražošanas veidi un kāda būtu vislabākā sadale, kam individuāli, kas ir vajadzīgs. Veiksmīga ražošanas ir ekonomiskās sitēmas mērķis, bet ko, kam un kā ražot ir atkarīgs no tā cik labi organizēta ir ekonomika. 1 Ekonomikas subjektu rīcību ražošanā tieši vai netieši ietekmē visas dzīves puses -dažādu institūciju un organizāciju tīkli, likumi, tradīcijas, tikumi un vērtības noteiktā ģeogrāfiskajā vidē. Ekonomisko sistēmu raksturo 4 galvenās pazīmes: 1.Lēmumu pieņemšanas līmeņi un organizēšana -kādā veidā sabiedrība pieņem lēmumus par 4 pamatjautājumiem -ko, cik, kā un kam. 2.Informācijas ieguves un koordinācijas mehānisms -iegūt informāciju par cenu līmeņiem, cilvēku maksātspēju un vēlmēm.
