Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.03.2023.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 16 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 1.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 2.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 3.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 4.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 5.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 6.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 7.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 8.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 9.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 10.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 11.
  • Реферат 'Laipnas attieksmes trūkums pret pacientu – tiesību uz ārstniecību efektīvās īste', 12.
Фрагмент работы

Veiksmīgas ārstēšanas atslēga ir labas attiecības starp ārstu un pacientu. Šīs attiecības balstās uz uzticēšanos, atbalstu un sapratni. Filozofs Sokrats teica: "Tu nevari dziediniet ķermeni, neārstējot dvēseli. Tas nozīmē, ka sākotnēji ārstam, sazinoties ar pacientu, vajadzētu pieskarties viņa dvēselei, un tad pacients varēs uzticēties viņam savu ķermeni. Mūsdienās ārsts un pacients sadarbojas, dalās, stāstot viens otram patiesību, uzņemoties atbildību par ārstēšanas rezultātu. Šīs attiecības starp ārstu un pacientu tiek veidotas uz atbalsta un sapratnes pamata. Ja slims apzinās, ka ārsts plāno viņam palīdzēt, viņš, visticamāk, aktīvāk piedalīties ārstēšanas procesā. Kad ārsts izrāda sapratni, pacients pārliecināts, ka viņa sūdzības tika uzklausītas un ņemtas vērā.

Pacientu tiesību aizsardzība valstiskā līmenī ir samērā birokrātisks process. Vairāk vērsts uz ārstniecības personu un ārstniecības iestāžu kontroli un sodīšanu. Pacientam ir vajadzīga iejūtīga attieksme, uzklausīšana, informēšana par tiesībām un pienākumiem. Šāds institūts varētu būt pacientu ombuds. Kā norāda Tiesībsargs – pacientu ombudam būtu jādarbojas kā paralēlam tiesību aizsardzības mehānismam, kura uzdevums būtu izglītošana, atbalsts, mediācija.
Tādēļ nav pieļaujams, ka nepietiekama profesionālā sagatavotība ārstniecības personas pienākumu veikšanai, profesionālo pienākumu nepildīšana vai nepienācīga to pildīšana, kā arī veselības aprūpi reglamentējošo normatīvo aktu neievērošana liedz pacientiem saņemt kvalitatīvus veselības aprūpes pakalpojumus. …

Atlants