Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmējdarbības būtība | 4 |
1.1. | Uzņēmējdarbības konceptuālā būtība | 4 |
1.2. | Uzņēmējdarbības mērķis un ideja | 4 |
1.3. | Uzņēmējdarbības veida un formas izvēles analīze | 4 |
1.4. | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību | 7 |
2. | Tūrisma īss rakturojums | 8 |
2.1. | Tūrisma mītņu situācija Latvijā | 8 |
2.2. | Jūrmalas tūrisma resursi un infrastruktūra | 9 |
3. | Tiesiskā un normatīvā bāze | 11 |
4. | Viesnīcas „Smaids”uzņēmējdarbības analīze | 14 |
4.1. | Informācija par uzņēmumu | 14 |
4.2. | Produkts, pakalpojums | 15 |
4.3. | Uzņēmuma mērķi un misija | 18 |
4.4. | Klienti un tirgus situācija un cena | 21 |
4.5. | Konkurence | 22 |
4.6. | Uzņēmuma darbinieki | 25 |
5. | Uzņēmuma attīstības perspektīvas | 27 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotā literatūra | 30 |
Lai apmierinātu savas neskaitāmās daudzveidīgās vajadzības un intereses, cilvēkam vai nu pašam jārada sev nepieciešamās lietas un pakalpojumi ( kas praktiski ir neiespējami), vai tās jāiegādājas noperkot, mainot, nomājot. ( jāiesaistās ekonomiskās aktivitātēs). Ar ekonomisko aktivitāti saprot individuāla piedalīšanos formu sabiedriskajā ražošanā un finansu līdzekļu dzīvība procesu nodrošināšanai.
Savas vajadzības un intereses var apmierināt divejādi – saimniekojot un piekopjot uzņēmējdarbību.
Uzņēmējdarbība ir privātu personu, uzņēmuu un organizāciju ilgstoša vai sistemātiska, pašinicatīvas ierosināta, pastāvīga, savā vārdā uz savu risku un mantisko atbildību veikta saimnieciska darbošnās un kapitāla ieguldīšna, kas vērsta uz ražošanu, realizāciju, darba izpildi, tirdzniecību, pakalpojumiem vai izgudrošanu peļņas iegūšanas nolūkā.( Vedļa A 2000, 15.-18. lpp)
Uzņēmējdarbības mērķis un ideja
Mērķis ir iecerētās darbības rezultāta ideāls, iedomāts priekšstats par gala rezultātu, aizsteigšanās darbībai priekšā. Mērķis ir motīvs cilvēka apzinīgai rīcībai.
Mērķim jābūt konkrētam, kontrolējamam, , skaidri un nepārprotami noformulētam. Uzņēmējdarbībā galvenais mērķis ir piedāvāt tirgum tādu preci, kurai ir pieprasījums un kura uzņēmumam dod peļņu.
Ideja tā ir mērķa vai konkrētas problēmas praktiskās risināšanas iedomāts variants, loģidiska darbības konstrukcija ar skaidru priekšstatu par jābūtību, par praktiskās darbības perspektīvu. Ideja ir hipotēzesizvirzīšanas pamats, projekts kā apmierināt potenciālā pircēja vajadzības un gaumi.( Vedļa A 2000, 31. lpp).…
Tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt šīs sfēras ietekmē tūrisma attīstību. Darba mērķis ir izpētīt SIA „Upene” viesnīcas „Smaids” uzņēmējdarbības analīzi un attīstības perspektīvas.
