-
Aktuālās problēmas izglītības procesā: tehnoloģiju izmantošana
Конспект4 Компьютеры, программирование, электроника, Педагогика
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | RAKSTU KOPSAVILKUMS | 3 |
1.1. | Impatient opportunists: a study of technology use in a higher education classroom (Kyong eun Oh, Jacek Gwizdka) | 3 |
1.2. | Technology use and acceptance in the classroom: Results from an exploratory survey study among secondary education teachers in the USA (Heather Holden, Ant Ozok, Roy Rada) | 4 |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 5 |
Tika izmantota viena pētniecības metode - aptauja, kurā piedalījās 47 matemātikas un zinātnes (“science”) skolotāji, kas pasniedz pamatskolā un vidusskolā, no tiem 35 sievietes un 12 vīrieši.
Pētījums parādīja, ka pārsvarā skolotāji vai nu paši nezina kā izmantot sīkrīkus, vai nu nezina kā tos izmantot mācību stundu ietvaros, vai nu izmanto tos nepareizi, kas nekādā veidā neieinteresē skolniekus mācīties. Mūsdienās parādījās problēma saistīta ar to, ka neviens negrib veikt apmācības skolotājiem par to, ka varētu izmantot tehnoloģijas mācību procesā, un tādēļ stundas ar sīkrīkiem tiek saplānoti neinteresanti, nelietderīgi un bezjēdzīgi.
Es piekritu ar šo domu, jo vecas paaudzes skolotāji, sekojot jaunām tendencēm, cenšas izdomāt kaut ko interesantu savām stundām ar sīkrīku palīdzību. Bet diemžēl beigās sanāk, ka tādas aktivitātes pilnīgi neko nemāca, tikai visiem atņem laiku un enerģiju. Lietojot gadžetus savās stundās, es vienmēr jautāju skolniekus, vai viņiem tas patika, ko viņi paši gribētu redzēt no manas puses un vai tas bija interesanti. Kā arī es ieteiktu palūgt kolēģus izteikt viedokli par tavu stundas plānu pirms tas mācīšanas vai palasīt rakstus internetā par šo tēmu. Jo mācot mācību stundas neinteresanti, skolotāji veido negatīvo uztveri skolniekiem ne tikai par tavu priekšmetu, bet par mācīšanas procesu kopumā.
…
Divu rakstu analīze. Pirmajā rakstā tiek stāstīts par to, ka sakarā ar strauju tehnoloģiju izmatošanu mūsdienās, sīkrīku lietošana skolās nav izbēgama. Datoru vai jebkuru citu gadžetu lietošana mācību stundas laikā ietekmē skolēnu uzvedību, attieksmi pret stundas un interesi. Piemēram, ar planšetdatoru palīdzību ir vieglāk ierosināt skolēnus piedalīties stundā un sekot darba procesam, iesaistot dažādas interaktīvas nodarbības ar sīkrīkiem. Otrajā rakstā iet runa par to, ka plaša mūsdienu tehnoloģiju izmantošana skolās reti veido labvēlīgu vidi mācību procesam, jo daudz skolotāju vienkārši nezina, ka pareizi “ievadīt” sīkrīkus mācību stundās. Neskatoties uz to, ka pašlaik internetu piekļuve ir gandrīz visās skolās, skolotāji biežāk to izmanto tikai savām vajadzībām.